Operator kablowy UPC Polska, który w maju planuje wprowadzić komercyjnie telewizję cyfrową, chce do końca 2008 roku udostępnić ją 85 proc. swoich klientów – poinformował w czwartek prezes UPC Polska Simon Boyd.
„Pod koniec 2008 roku 85 proc. klientów naszej sieci będzie miało dostęp do tej usługi cyfrowej” – powiedział dziennikarzom Boyd.
W maju UPC Polska chce komercyjnie zaoferować usługi telewizji cyfrowej początkowo na terenie Warszawy, a wkrótce potem w Katowicach, Wrocławiu, Opolu i Krakowie.
„Planujemy mieć ponad 100 kanałów w ramach tej oferty” – powiedział Jarosław Pijanowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.
W ramach telewizji cyfrowej klienci UPC będą mieli dostęp do takich usług jak elektroniczny przewodnik po programach (EPG), kontrola rodzicielska, nagrywarka (PVR) z funkcją nagrywania dwóch programów jednocześnie, czy tzw. Red Button, czyli dodatkowy serwis informacyjny dostępny w danym kanale telewizyjnym.
Jerzy Gołębiowski, dyrektor ds. rozwoju powiedział, że w dalszej strategii UPC planuje uruchomić usługi, które będą zmierzały w kierunku konwergencji obecnie dostępnych w UPC trzech usług, czyli TV, internetu i telefonu.
„Klient mając dostęp do internetu w jakimkolwiek miejscu będzie miał np. możliwość nagrywania czy zaprogramowania swojego dekodera w domu. Albo będzie mógł to zrobić na przykład przez telefon komórkowy” – powiedział Gołębiowski.
Na koniec 2007 roku UPC Polska, który jest dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu i usług telefonicznych, miał ponad jeden milion klientów telewizji kablowej, ponad 110.000 klientów usług telefonicznych oraz ponad 300.000 klientów internetu.