Od początku roku klienci likwidujący szkodę w Warcie mogą to zrobić za pomocą aplikacji Warta Mobile. Po pierwszym kwartale 2016 r. łącznie skorzystało z niej ponad 4,5 tys. użytkowników. Przydatność aplikacji została bardzo wysoko oceniona w przeprowadzonym wśród klientów badaniu telefonicznym. Warta Mobile już w pierwszych miesiącach funkcjonowania zmieniła oblicze likwidacji szkód.
Klient zgłaszający do Warty szkodę otrzymuje propozycję zainstalowania na swoim smartfonie aplikacji, która krok po kroku poprowadzi go przez cały proces. Klient dzięki aplikacji może na bieżąco sprawdzić co się dzieje w jego sprawie, przesłać do Warty wszystkie potrzebne dokumenty w formie zdjęć a nawet wspólnie z likwidatorem przeprowadzić zdalne oględziny. Co więcej, na bieżąco może się kontaktować z likwidatorem szkody za pomocą messengera. Jedynie czego potrzebuje to smartfon z systemem Android lub iOS.
W pierwszych trzech miesiącach z aplikacji skorzystało ponad 4,5 tys. klientów. Najczęściej z tego rozwiązania korzystają osoby w wieku 36-45 lat oraz 26-35 lat (odpowiednio 35 i 31 proc. użytkowników wyraziło chęć skorzystania z aplikacji).
– Warta Mobile wprowadziła nową jakość w procesie likwidacji szkód i relacji na linii klient-ubezpieczyciel. Przede wszystkim klient ma znacznie większą kontrolę i wpływ na przebieg likwidacji swojej szkody a komunikacja z poszkodowanym odbywa się w mniej sformalizowany sposób. Dotychczasowe aplikacje na rynku ubezpieczeniowym spotykały się dotychczas z niewielkim zainteresowaniem klientów. Sprawdziliśmy dlaczego i zaproponowaliśmy im nowatorskie wykorzystanie tego narzędzia. Przyznam, że popularność tej aplikacji pozytywnie nas zaskoczyła. Idąc za ciosem postanowiliśmy sprawdzić opinię klientów na jej temat oraz ustalić ewentualny kierunek usprawnień – mówi Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.
Chcąc poznać opinie użytkowników aplikacji, Warta przeprowadziła badanie na grupie ponad 120 osób, które skorzystały z jej funkcjonalności. Klienci zostali poproszeni o ocenę w skali 1-10 na temat jej przydatności podczas procesu likwidacji szkód oraz czy poleciliby aplikację innym klientom. W pierwszym przypadku wartość wskaźnika wyniosła 8,9, w drugim wskazali średnią ocenę na poziomie 8,4. – Popularność rozwiązania to jedno, nas przede wszystkim cieszy fakt, że przygotowaliśmy aplikację, która daje klientom wymierne korzyści i jest przez nich bardzo pozytywnie oceniania. W trakcie rozmów klienci przekazali nam wiele przydatnych opinii i sugestii nowych rozwiązań, z których dużą część z pewnością wdrożymy – dodaje Adam Fulneczek.
Warta już wprowadziła pierwsze rozwiązania, które podnoszą na jeszcze wyższy poziom komfort i bezpieczeństwo klientów korzystających z aplikacji. Od kwietnia użytkownicy mogą m.in. logować się do systemu za pomocą linii papilarnych (w telefonach posiadających tę funkcję), kopiować informacje o planowanych zdarzeniach do zewnętrznego kalendarza. Co więcej, na osi czasu są umieszczane informacje dotyczące wypłaty odszkodowania. Kolejne udogodnienia i rozwiązania są przygotowywane do wdrożenia w najbliższych miesiącach, w tym np. udostępnienie aplikacji agentom.