Najbliższy rok przyniesie wiele zmian zarówno dla samych klientów, jak i firm, które szczególną uwagę powinny poświęcić rynkowi m-commerce. Konsumenci do nowoczesnych technologii przyzwyczajają się bardzo szybko, co stawia przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie. Klienci coraz chętniej robią zakupy i dokonują płatności przez smartfony. Blisko 17 mln polskich internautów odwiedza serwisy e-commerce, a tylko w 2014 r. korzystanie z aplikacji mobilnych, służących m.in. do
e-shoppingu wzrosło, aż o 76% .
W najbliższych latach na znaczeniu zyskają sklepy internetowe, które zainwestują w wielokanałowość sprzedaży.
– Interakcja z konsumentem przy pomocy różnych kanałów, zarządzanych równolegle pozwolą przedsiębiorcom na nowe możliwości. W najbliższym czasie kluczowe dla e-sklepów będzie dostosowanie się do indywidualnych potrzeb klientów. Personalizacja przekazu, szybsza i wygodniejsza forma bezpośredniego dotarcia do potencjalnych konsumentów, są to czynniki, które pozwolą odróżnić się od konkurencji. W e-commerce najważniejsza jest terminowość zamówień oraz ich sprawna realizacja, pozwala to na budowanie zaufania w relacji z naszymi klientami. SMS-y z potwierdzeniem zamówienia czy terminem dostawy są elementem tego procesu. 25 grudnia weszła w życie ustawa regulująca zasady funkcjonowania sklepów internetowych, dzięki której zakupy w sieci będą jeszcze bezpieczniejsze, a nadal blisko 44 proc. konsumentów obawia się o bezpieczeństwo swoich danych personalnych oraz bankowych – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl
Według szacunków ekspertów w 2015 roku wartość polskiego e-handlu wyniesie ok. 4,3 proc. PKB, przekraczając wartość 38 mld PLN, z dynamiką wzrostu ok. 30 proc. W 2015 roku coraz bardziej upowszechniać będą się mobilne metody płatności, a wartość zakupów dokonywanych za pośrednictwem smartfonów wzrośnie o 1000 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
– Nastały złote czasy dla konsumentów świadomie korzystających z nowych technologii. Firmy będą się dwoić i troić, aby przekonywać klientów do swojej oferty, a dzięki ich staraniom zakupy będą dla nas jeszcze atrakcyjniejsze. Kluczowym trendem jest tu omni-channel, czyli wielokanałowość sprzedaży. Działania marketingowe muszą być dostosowane dotrendów konsumenckich, wszystko musi dziać się w odpowiednim momencie, a przekaz musi być przede wszystkim spójny. Z badań ekspertów wynika, że 58 proc. konsumentów uważa, że oferty i promocje jakie otrzymują od detalistów są zbyt ogólne, nie skrojone na ich potrzeby . Na rynku wyróżnią się Ci gracze, którzy trafią bezpośrednio do klienta ze spersonalizowaną ofertą przygotowaną na narzędzia mobilne, smartfony, tablety. Blisko 30 proc. konsumentów bardzo pozytywnie odbiera wszelkiego rodzaju promocje , informowanie o nich za pomocą sms-ów, mediów społecznościowych czy maili jest w stanie wygenerować duży ruch w e-sklepie. Warto też pamiętać o rosnącej popularności płatności mobilnych. Według ekspertów w 2015 roku blisko 10 proc. smartfonów na świecie będzie wykorzystywanych do płatności mobilnych przynajmniej raz w miesiącu – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl