Uruchomienie sieci PLAY umożliwia Netii osiągniecie jednego z podstawowych celów strategicznych poprzez włączenie usług i produktów komórkowych do oferty dla klientów Netii. Zgodnie z założeniami, Netia będzie operatorem sprzedającym pod własna marka usługi komórkowe swym klientom biznesowym, jak również wprowadzi wraz z PLAY wspólna ofertę usług konwergentnych (stacjonarnych i komórkowych).
Wdrożenie obu projektów jest planowane na 2008 r., tj. po osiągnięciu przez siec UMTS P4 zasięgu na poziomie co najmniej 20% ludności kraju. Ponadto, Netia spodziewa sie uzyskać synergie kosztowe na poziomie grupy z tytułu korzyści skali w zakresie funkcji wsparcia, sieci dystrybucji i konsolidacji zakupów.
W szczególności, Netia uzyskała długoterminowy dostęp do sieci dystrybucyjnej Germanos w celu dystrybucji własnych usług stacjonarnych dla klientów indywidualnych, takich jak oferta szerokopasmowego dostępu do Internetu i usługi głosowe na bazie WLR. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, Netia dostarczy dla PLAY rozwiązania sieci transmisyjnej na podstawie pięcioletniej umowy z dnia 3 lipca 2006 r. Nakłady inwestycyjne, które Netia poniesie w tym celu w 2007 r. mogą wynieść do 35,0 mln zł (9,3 mln euro) – na koniec III kw. 2007 r.
Powyższe nakłady wyniosły 20,9 mln zł (5,5 mln euro). Netia szacuje, e roczne przychody z tytułu świadczenia powyższych usług dla sieci PLAY mogą wynieść do 50,0 mln zł (13,2 mln euro), w zależności od tempa budowy sieci przez P4.