W 2013 roku użytkownicy sieci mobilnych w Polsce wysłali łącznie ponad 445 mln wiadomości MMS, jest to o 54 mln więcej niż w roku poprzednim. Oznacza to wzrost o 13,8%, w odniesieniu do zwykłych SMS-ów, których Polacy według raportu UKE wysłali praktycznie tyle co w 2012 roku (wahania poniżej 1%). Taka sytuacja miała miejsce mimo rosnącej popularności komunikatorów mobilnych oraz coraz tańszych połączeń głosowych. Oznacza to, że popularność SMS-ów biznesowych uzupełnia ruch
wygenerowany w latach ubiegłych przez konsumentów indywidualnych.
Regularny i dynamiczny wzrost liczby wysłanych wiadomości MMS, wskazuje na niewyczerpany jeszcze potencjał tego kanału komunikacji w świecie biznesu. W 2013 roku na statystycznego mieszkańca Polski przypadło 12 wiadomości MMS, czyli o 2 więcej niż rok wcześniej. Okazuje się, że w dobie wszechobecnych serwisów społecznościowych oraz marketingu 2.0 to dobrze nam wszystkim znane, skromne wiadomości tekstowe i obrazkowe są jednymi z najpopularniejszych narzędzi do codziennej komunikacji. Obok tradycyjnych SMS-ów, których popularność według najnowszego raportu UKE minimalnie spada, MMS-y są wysyłane coraz chętniej i to nie tylko przez zwykłych użytkowników, ale też przez marketingowców. Światowi giganci tacy jak IKEA, Kellog, Starbucks oraz stacje telewizyjne ABC, FOX i CBS od dawna prowadzą działania marketingowe za pomocą MMS-ów, a więc przyszedł też czas na polskich przedsiębiorców.
– MMS-y to bardzo efektywny kanał komunikacji z klientem. Ich wykorzystanie w marketingu może być bardzo szerokie, a dzięki opcji rozbudowanej treści można wysyłać w ten sposób regulaminy, umowy, zasady promocji czy oferty. Ruch MMS-owy wzrasta systematycznie z roku na rok, dzięki czemu coraz więcej osób zaczyna w pełni korzystać z tego prostego, aczkolwiek wydajnego narzędzia komunikacji. Za pośrednictwem MMS-ów można przecież wysyłać nie tylko kartki świąteczne czy zdjęcia, ale także filmy, animacje czy nagrania lektorskie, co może być niezastąpione przy nieszablonowych kampaniach reklamowych – Artur Sadowski, CEO Platformy SerwerSMS.pl
Wraz z pojawieniem się na rynku smartfonów, tabletów czy phabletów i rozwojem aplikacji moblinych, wielu marketingowców zapomina, że w dalszym ciągu podstawowymi funkcjami, które posiada każdy aparat telefoniczny jest możliwość połączenia telefonicznego oraz wysyłanie SMS-ów i MMS-ów. Według raportu UKE tylko w 2013 roku liczba użytkowników telefonów komórkowych w Polsce powiększyła się o 5,3%, w porównaniu do roku poprzedniego, więc za pomocą wiadomości tekstowych i obrazkowych można z powodzeniem dotrzeć do coraz szerszej grupy odbiorców. Z danych OxygenGroup z roku 2013 wynika, że na całym świecie blisko 4,5 biliona telefonów komórkowych ma możliwość komunikacji za pomocą technologii SMS/MMS i jest to 75% wszystkich światowych aparatów. Popularne komórki na dobre zrewolucjonizowały komunikację międzyludzką, o czym świadczyć może fakt, że przeciętny człowiek patrzy na swój telefon blisko 150 razy dziennie jak wynika z badań marki NOKIA. Eksperci agencji Cellit uważają, że działania marketingowe prowadzone za pomocą SMS-ów oraz MMS-ów są 6-8 razy skuteczniejsze niż tradycyjny mailing i biorąc pod uwagę częstotliwość korzystania ze smartofnów oraz ich popularność trudno się z tym nie zgodzić.
– To właśnie uniwersalność platformy komunikacji czyni kanał dotarcia efektywnym i decyduje o jego rosnącej skuteczności. To właśnie ta cecha przyświeca trendowi przeobrażeń na rynku komunikatów tekstowych i obrazkowych. Popularne wciąż SMS-y i coraz chętniej wysyłane wiadomości MMS to dzisiejsze przykłady narzędzi biznesowych, doskonale nadających się do wszelkich kampanii marketingowych. Do niedawna wykorzystanie przez konsumentów tych kanałów nakierowane było na prostą komunikację oraz rozrywkę. Dzisiaj firmy na całym świecie doceniają te rozwiązania i komunikują się ze swoimi klientami za ich pośrednictwem szybko i niezwykle skutecznie. W naszej opinii w następnych latach ten trend się utrzyma i mimo nieznacznej korekty i wahań w ilości wysyłanych komunikatów SMS, będziemy mieli do czynienia z szeroką popularyzacją tej technologii w świecie biznesu. – podsumowuje Artur Sadowski, CEO Platformy SerwerSMS.pl