Mio wprowadza na rynek wideorejestrator MiVue 688S. Urządzenie wyposażono w sensor optyczny Sony Xmor CMOS, zwiększający czułość kamery w warunkach słabego oświetlenia. Sensor zaprojektowany przez firmę Sony został stworzony, aby zwiększyć czułość optyki aparatów i kamer. Dzięki wykorzystaniu go w wideorejestratorze MiVue 688S rejestrowane filmy są lepiej naświetlone i nawet nagrania w nocy, bądź w pochmurny dzień dają czytelny obraz.
Technologia Xmor to rozłożenie elektroniki w obiektywie w taki sposób, aby nie ograniczała ona dostępu do fotodiod urządzenia. Lepsze naświetlenie obrazu zmniejsza również „szum”, zakłócenia zapisywane na obrazie lub zdjęciach.
Nagrania wysokiej klasy
W MiVue 688S układ optyczny Sony Xmor połączono z pięciowarstwowym szklanym obiektywem z filtrem IR, o jasnej przesłonie F1.8. Model ten wyposażony jest w panoramiczny ekran 16:9. Obsługi urządzenia dokonuje się przy użyciu wygodnie umieszczonych i czytelnie opisanych przycisków.
Najnowszy przedstawiciel serii MiVue 600 pozwala nagrywać filmy w kilku rozdzielczościach i z różną liczbą klatek na sekundę. Można nim również rejestrować sytuację na drodze w rozdzielczości HD 720p, przy prędkości 60 klatek na sekundę, a także w rozdzielczości Full HD 1080p, z prędkością 30 lub 45 klatek na sekundę. Kąt widzenia obiektywu to 140 stopni. Wykorzystanie zaawansowanej, szklanej optyki pozwala jednocześnie zminimalizować efekt rybiego oka oraz zniekształceń obrazu na krańcach.
ADAS(LDWS/FCWS)
Najnowszy wideorejestrator Mio wyposażony jest specjalny system zwiększający bezpieczeństwo jazdy. Jego zadaniem jest ostrzeganie kierowcy przed nagłymi zmianami sytuacji na drodze.
Pierwszą części składową tego rozwiązania stanowi LDWS (Line Departure Warning System), system ostrzegania przed nagłą zmianą pasa. Po prostej kalibracji urządzenia wykrywa ono białe linie pasów na drodze. Następnie, gdy pojazd będzie opuszczał obecny pas ruchu, kierowca otrzyma ostrzeżenie o manewrze na wyświetlaczu urządzenia.
Drugim elementem ADAS jest FCWS (Front Collision Warning System), system ostrzegania przed kolizją z pojazdem z przodu. Dzięki algorytmowi rozpoznawania pojazdów kamera odczytuje odległość samochodu przed obiektywem i zmiany jego prędkości. Dzięki temu na ekranie urządzenia pojawiają się wcześniejsze ostrzeżenia ułatwiające reakcję w przypadku nieoczekiwanej dla kierowcy zmiany sytuacji.
Rozwiązania typu ADAS do tej pory stosowane były głównie w samochodach klasy premium. Marka Mio dokładając wszelkich starań w celu podnoszenia bezpieczeństwa na drogach zaadaptowała je do swoich wideorejestratorów.
Inne funkcjonalności
Nowy model MiVue wyposażono we wbudowany moduł GPS. Dzięki niemu kamera rejestruje położenie geograficzne pojazdu i jego prędkość, a także może ostrzegać kierowcę przed punktami kontroli prędkości. Baza fotoradarów w Mio MiVue jest dostępna od razu po zakupie urządzenia i można ją bezpłatnie i bezterminowo aktualizować co miesiąc. Nie wymaga to żadnych dodatkowych opłat ze strony użytkownika.
W ręce użytkownika oddane zostają także inne funkcje, znane z serii MiVue, m.in.: cyfrowy tempomat, możliwość uzupełniania bazy fotoradarów o własne punkty, trzyosiowy czujnik wstrząsów, tryb parkingowych umożliwiający rejestrowanie zdarzeń nawet wtedy, kiedy kierowca zostawi samochód na parkingu, a także tryb aparatu fotograficznego.
Zarejestrowanymi filmami można zarządzać z poziomu komputera za pośrednictwem programu MiVue Manager. Jest on zintegrowany z Facebookiem oraz YouTube, dzięki czemu można za jego pośrednictwem wgrywać filmy bezpośrednio na obie platformy społecznościowe.
Wideorejestratory Mio MiVue z serii 600, w zależności od modelu, są w stanie obsłużyć karty micro SD nawet o bardzo wysokich pojemności, takich jak 64GB i 128GB.