Prawie dwie trzecie brytyjskich konsumentów usług internetowych nie zna podstawowych informacji, związanych z usługą, do której mają dostęp. Dotyczy to zarówno przepustowości łącza, jak i jego konfiguracji. Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Eclipse Internet, 82% konsumentów ma pojęcie co to jest przepustowość lub szybkość transferu danych. 62% nie wie, ile może faktycznie wykorzystać.
Z badania na 1200 respondentach wynika, że 72% z nich nie otrzymało, od swojego ISP, żadnej informacji czy wsparcia, odnośnie jak najlepszego wykorzystania ich łącza. Zdaniem Clodagha Murphy’ego, szefa Eclipse, dane wskazują niezbicie, że wielu konsumentów nie ma większej pewności, co do możliwości usługi, jaką kupują.
Murphy podkreśla, że coraz więcej ogłoszeń opiera się sprytnych wybiegach reklamowych, związanych z określoną przepustowością w danej usłudze, niż na uczciwej polityce informacyjnej.
Z podobnym problemem można spotkać się również w Polsce. Dostawcy ISP, zmuszeni są informować klienta, że oferta dotyczy szybkości transferu, do danej wielkości. Klient nie posiada jednak informacji, na przykład, czy i jaka wielkość tego transferu, jest mu zagwarantowana.