Plus zaprasza do interaktywnej fabularnej gry online „Zaginięcie profesora Sempre”. Gra jest niestandardowym elementem najnowszej kampanii reklamowej Plusa na Kartę. Użytkownicy zabawy mają szansę wcielić się w detektywów, rozwiązać zagadkę kryminalną i wygrać cenne nagrody. Główny wątek tajemnicy w grze opiera się o założenia oferty Plusa na kartę, prezentując ją w angażujący, nieszablonowy sposób – poprzez wciągającą, interaktywną zabawę.
„Zaginął profesor Wiktor Sempre, twórca teorii pojedynczości, w myśl której wszystko, co dobre, dzieje się tylko raz (za to nieszczęścia chodzą parami). W domu profesora znaleziono dwie łuski z pistoletu. Czy profesor został zamordowany?” Tak rozpoczyna się scenariusz gry „Zaginięcie profesora Sempre” będącej uzupełnieniem trwającej obecnie kampanii Plusa na kartę, która wykorzystuje wątki detektywistyczne.
Główny wątek tajemnicy w grze opiera się o założenia oferty Plusa na kartę, prezentując ją w angażujący, nieszablonowy sposób – poprzez wciągającą, interaktywną zabawę. Krąg podejrzanych o zamordowanie profesora Sempre rośnie w miarę rozwoju akcji, a zadaniem uczestników gry jest gromadzenie dowodów i poszlak, które doprowadzą do odkrycia tajemnicy. W trakcie gry uczestnik będzie między innymi mógł przesłuchiwać świadków – pojawią się takie postaci jak była żona profesora, gosposia, młoda kochanka, czy wyluzowany hip-hopowiec. Kto zatem zabił profesora? Kto miał dostateczny motyw? Każdy z nas może spróbować rozwiązać tę zagadkę.
Akcja „Zaginięcie profesora Sempre” potrwa od 5 do 30 marca 2012. W tym czasie na uczestników zabawy czekać będzie 13 zadań, pojawiających się w miarę rozwoju akcji. Każde dobrze wykonane zadanie to zgromadzone nowe punkty na koncie gracza (dodatkowe punkty można będzie również zbierać przy pomocy zadań specjalnych). Do gry będzie można dołączyć w każdym momencie – wystarczy tylko wykonać już udostępnione zadania.
Do akcji przygotowana została rozbudowana strona dostępna pod adresem www.ktodoladowal.pl. Podpowiedzi do zadań rozsiane będą w różnych miejscach sieci, w których jest obecny Plus – na stronie plus.pl, profilu Plusa w serwisach społecznościowych (Facebook, Google+, Nasza Klasa), na kanale filmowym Plusa na Youtube.com oraz w filmie umieszczonym na ipla.tv. Wskazówki będą również podawane przez Plusowego bota na Gadu-Gadu.
Na zwycięzców w grze czekają cenne nagrody – smartfony i telefony dla osób, które w ciągu zabawy zgromadzą największą ilość punktów (nagrodą główną jest smartfon Sony Xperia S), oraz kody na dowolne filmy w ipla.
–Zaginięcie profesora Sempre jest pierwszą tak bardzo rozbudowaną akcją brandingową w polskim internecie. Łączy i integruje bardzo wiele różnych platform komunikacji online i działań w serwisach społecznościowych. Koncepcja angażowania użytkowników poprzez tego typu grę scenariuszową bierze swój początek w rosnącej fali popularności „grywalizacji” życia . Na potrzeby akcji powstał bardzo szczegółowo przygotowany scenariusz, którego zadaniem jest wprowadzenie gracza w klimat zagadek kryminalnych rodem z powieści Agathy Christie – mówi Tomasz Broda, Kierownik ds. Komunikacji w Internecie Polkomtel S.A.
Tak duża akcja wymagała zaangażowania wielu podmiotów. Za pomysł, koordynację działań i planowanie mediów odpowiada Media Direction Digital. Scenariusz oraz mechanikę gry, a także oprawę graficzną i formy reklamy przygotowała agencja Point of View (PoV sp. z o.o.). Wsparcie w mediach społecznościowych (prowadzenie profili) zapewniła agencja 121PR a technicznym wykonaniem zajął się Socializer. Dostawcą dodatkowych zabaw wewnątrz gry jest NobaGames. Za realizację funkcjonalności związanych z użyciem bota GG odpowiada serwis Gadu-Gadu.