Od kilku dni LinkedIn zalewa fala postów z wielkim spławikiem AGUARD® unoszącym się na Wiśle. Niektórzy warszawiacy nawet poszli nad rzekę, żeby go zobaczyć. W rzeczywistości to Bank BNP Paribas uruchomił wyjątkową akcję marketingową: wykorzystując technologię AI, stworzył filmowy kadr, by zwrócić uwagę, jaką rolę mają rzeczywiste, mniejsze spławiki do spełnienia. Razem z Klientami i partnerami bank tworzy społeczną sieć monitoringu rzek i jezior, wykorzystując spławik AGUARD, który zbiera dane o poziomie zasolenia wody.
Od kilku dni w mediach społecznościowych można trafić na filmiki, na których kilkunastometrowy spławik unosi się na Wiśle, delikatnie bujając się na tle wschodzącego słońca i panoramy Warszawy. Ta akcja, zapoczątkowana na profilach społecznościowych Banku BNP Paribas ma na celu zwrócić uwagę na akcję #WPŁYWOWI.
W kampanię początkowo byli zaangażowani jedynie pracownicy banku, którym udostępniono przygotowany wcześniej materiał. W kolejnych dniach do sieci trafiły nagrania z ogromnym spławikiem wykonane z drona, a do akcji przyłączyło się dwoje wędkarskich influencerów: Wędkuj z Julią i Fishing with Ace, a także portal Noizz.
Kilkunastometrowy spławik nie istnieje naprawdę – wygenerowano go komputerowo z wykorzystaniem AI, bazując na istniejącym spławiku AGUARD®. Ten spławik, normalnych rozmiarów, powstał by mierzyć poziom zasolenia wody. Poziom zasolenia danej rzeki czy jeziora jest zbierany przez specjalną, darmową aplikację, tworząc mapę stanu czystości wód w Polsce. Wszystko po to, by każdy mógł łatwo sprawdzić jakość wody, w której zamierza pływać czy łowić ryby. Z aplikacji można korzystać nawet bez spławika właśnie po to, by sprawdzać stan czystości bliskich nam rzek i jezior.
– Tworząc kampanie Fake OOH, z wygenerowanym komputerowo ogromnym spławikiem, chcieliśmy wykorzystać najnowsze technologie, by zwrócić uwagę użytkowników mediów społecznościowych na istotny problem, jakim jest stan polskich wód. Poruszenie w mediach wywołał ogromny spławik, ale tak naprawdę to te małe są najważniejsze. Zgodnie z zasadami citizen science, im więcej osób weźmie udział w akcji #WPŁYWOWI, tym pełniejszy obraz czystości jezior i rzek w kraju uzyskamy. Dlatego też mamy nadzieję zachęcić jeszcze większą niż dotychczas liczbę osób do dołączenia do #WPŁYWOWYCH i korzystania ze spławików AGUARD – mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas.