Właśnie wystartowała kampania edukacyjna pt. „Wirtualny znaczy realny” prowadzona przez portal Interia, której partneruje państwowy instytut badawczy NASK. W ramach akcji, zaplanowanej na kilka miesięcy, Interia opisze nowe zjawiska, które pojawiły się wraz z rozwojem internetu: zagrożenia w sieci i cyberbezpieczeństwo, wykluczenie cyfrowe, dezinformacja oraz hejt.
Choć pojęcia opisują zdarzenia internetowe, kampania ma zwrócić uwagę na fakt, że ich skutki często mają odzwierciedlenie w świecie realnym.
– Interia od dwóch dekad towarzyszy użytkownikom w ich codziennym życiu – z satysfakcją możemy mówić o sobie, że jesteśmy „specjalistą” od internetu. Staramy się dzielić zdobytą wiedzą i doświadczeniem ze swoimi czytelnikami. Kolejnym tego wyrazem jest nowy projekt „Wirtualny znaczy realny” – mówi Filip Lenart, Dyrektor Marketingu i Promocji Grupy Interia.pl. – Przygotowana wspólnie z państwowym instytutem NASK kampania ma zwrócić uwagę, że to, co dzieje się w „online” dzieje się również w tzw. realu – dodaje.
– Chcemy wzmocnić świadomość faktu, że Internet jest nieodzowną częścią naszej codzienności. Wiele osób nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele czynności wykonywanych w sieci realnie zmienia świat, chociaż wydaje im się, że co najwyżej zostawiają tylko cyfrowy ślad – mówi Karolina Leputa, Senior Brand Manager w Interii.
Chyba nie ma dziedziny, w której internet nie byłby dziś obecny, a jednak wielu z nas ciągle brakuje wiedzy nt. bezpiecznego korzystania z globalnej sieci czy konsekwencji, jakie mogą wyniknąć z jej bezrefleksyjnego użytkowania. Interia, będąc rynkowym ekspertem, dostrzega zarówno dobrodziejstwa cyfrowego rozwoju, jak i jego ciemne strony. Dysponuje wiedzą o tym, jakie niebezpieczeństwa niosą ze sobą różne cyberzagrożenia, nieograniczony dostęp najmłodszych do internetu, hejt, cyfrowe wykluczenie, a także różne inne formy uzależnienia w sieci. By temu przeciwdziałać, stara się tworzyć w sieci bezpieczną przestrzeń dla wszystkich. Kampania ma na celu zwiększenie społecznej świadomości istnienia tych zagrożeń i pokazanie, że technologie cyfrowe mogą być dla nas dobrodziejstwem, ale czasami należy się umieć przed nimi także nimi ochronić.
Kampania „Wirtualny znaczy realny” swoim zakresem tematycznym obejmie trzy obszary:
- Cyberbezpieczeństwo i zagrożenia w sieci
- Wykluczenie cyfrowe
- Hejt w sieci
Projekt „Wirtualny znaczy realny” rozpoczął się z początkiem września br. i potrwa kilka miesięcy.