Smarfony z systemem operacyjnym Android dominują – stanowią one aż 69-procent wszystkich aparatów znajdujących się w rękach Polaków. Telefony wyposażone w iOS ma zaledwie 5 procent użytkowników. Co ciekawe, większym powodzeniem niż komunikatory pracujące w środowisku iOS cieszą się też urządzenia z systemami Windows Phone (9 procent) oraz Symbian (9 procent). Zdecydowanie największą popularnością cieszą się smarfony z ekranami dotykowymi – wybiera je aż 83 procent klientów.
Pozostali użytkownicy dysponują aparatami z klawiaturą QWERTY.
Raport „Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” przeprowadzony przez pracownię Millward Brawn SMG/KRC na zlecenie firmy Eniro, wydawcy „Panoramy Firm”, pokazuje, że urządzenia te równie często jak do czytania wiadomości, wysyłania korespondencji i wyszukiwania informacji wykorzystywane są w celach rozrywkowych. Muzyki słucha na nich ponad połowa badanych w grupie posiadaczy tabletów i smartfonów, po gry sięga 57 (tablety) i 40 (smartfony) procent użytkowników, zaś telewizję i materiały wideo ogląda 65 (tablety) i 41 (smartfony) procent ankietowanych.
Badania Eniro wychwytują także dwa istotne trendy z biznesowego punktu widzenia. Po pierwsze, użytkownik, który nie znajduje za pomocą swojego mobilnego gadżetu potrzebnej informacji produktowej lub ma kłopot z wyszukaniem ustalonej firmy, aż w 63 procentach decyduje się na inną marką i inną firmę. Warto więc zadbać o wyraźną obecność w sieci i właściwą prezentację danych kontaktowych oraz opis usług i produktów. Po drugie – ponad 1/3 Polaków jest gotowa używać smartfonów i tabletów do płacenia.
–To pokazuje, że zainteresowanie tą formą płatności już w tej chwili jest duże i można się spodziewać, iż wkrótce urządzenia mobilna mogą przejąć funkcję tradycyjnych kart – mówi Magdalena Wypychowicz, dyrektor działu rozwoju produktów i usług w Eniro Polska.