czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    World Internet Project – wyniki III polskiej edycji światowego badania

    Zobacz również

    Już 64 proc. Polaków korzysta z Internetu, jednak w 2012 r. ich liczba wzrosła tylko 
o 2 proc. Spośród osób, które nie używają Internetu tylko 4 proc. deklaruje, że chce zacząć. Zmienia się sposób korzystania z sieci, w tym roku 16 proc. internautów korzystało z mobilnego Internetu, podczas gdy w 2011 r. tylko 10 proc. Potrzebne 
są też inwestycje w nowoczesną sieć i edukacja. To niektóre z wniosków przedstawionego dziś w siedzibie Orange Polska badania World Internet Project 2012,

    - Reklama -

    zrealizowanego wspólnie przez Orange Polska i Gazetę.pl.

    Badanie World Internet Project to międzynarodowy projekt analizujący wpływ Internetu i nowych technologii 
na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne. Jest znakomitym źródłem wiedzy na temat preferencji związanych z korzystaniem z Internetu oraz przyczyn nie korzystania z niego przez część społeczeństwa. Badanie jest realizowane w Polsce od 2010 roku, dzięki inicjatywie Orange Polska oraz Gazety.pl.

    Jak wynika z najnowszego raportu WIP, zmieniają się narzędzia korzystania z Internetu i wzorce używania mediów, zwłaszcza wśród młodych ludzi. W 2012 r. 37 proc. Polaków korzystało z laptopów, podczas 
gdy w jeszcze w 2010 r. było to 20 proc. Jednocześnie młodsi Polacy rezygnują z długiego oglądania 
TV na rzecz długiego korzystania z Internetu. Blisko połowa internautów (47 proc.) korzysta z Internetu ponad 10 godzin tygodniowo. Nadal jednak telewizja pozostaje najważniejszym medium dla ogółu Polaków, 
jako źródło informacji i rozrywki, najtrudniej też z niej zrezygnować. Jednak wśród Polaków poniżej 30 roku życia to Internet stał się medium, z którego najtrudniej zrezygnować, jego rola rośnie także w starszych grupach wiekowych.

    Po prezentacji raportu odbyła się dyskusja panelowa poświęcona upowszechnianiu Internetu i barier, które przeszkadzają w szerszym dostępie Polaków do sieci. Paneliści podkreślali, że należy tworzyć powody, 
by ludzie, którzy dziś nie korzystają z internetu poczuli taką potrzebę. Wskazywała na to Małgorzata Steiner, 
z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Grzegorz Piechota z „Gazety Wyborczej” poskreślał edukacyjną rolę dzieci w zachęcaniu osób starszych do korzystania z Internetu. Z kolei poseł Przemysław Wipler, członek sejmowej komisji Administracji i Cyfryzacji, podając przykład Warszawy zauważył, że w Polsce wciąż w wielu miejscach są problemy z brakiem dostępu do sieci.

    Prawo telekomunikacyjne niezwykle mocno wyregulowało sektor telekomunikacyjny, co spowodowało, 
że w Polsce, ale też Niemczech i innych krajach UE pojawił się duży problem z budową sieci nowej generacji. Przesadne regulacje w tym nie pomogą, dlatego nowa strategia regulacyjna UKE, która kładzie nacisk 
na równoprawność wszystkich operatorów i nagradza tych, którzy inwestują, a nie tylko korzystają 
z infrastruktury innego operatora to ruch we właściwym kierunku – powiedział Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, który podsumował dyskusję panelową.

    Dzięki Orange Polska i Gazecie.pl od trzech lat Polska znajduje się w gronie krajów zaangażowanych w World Internet Project. Na zlecenie obu firm badanie w Polsce przeprowadził IPSOS. Koordynacją projektu zajmowali się eksperci z działów badań obu spółek, którzy wraz ze współpracownikami przeanalizowali zgromadzony materiał i przygotowali końcowy raport.

    Badanie WIP realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie, którym przewodniczy USC Annenberg School for Communication and Journalism na Uniwersytecie Południowej Karoliny. Wśród partnerów znajdują się m.in.: Uniwersytet Oksfordzki, Chińska Akademia Nauk, Deutsches Digital Institut, uniwersytety w Brnie, Yonsei, Makao, Tokyo oraz pozaakademickie ośrodki badań nad internetem.

    ŹródłoOrange
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...