Użytkownicy korzystający na co dzień z systemu operacyjnego Windows Phone 7, w chwili obecnej mają do dyspozycji ponad 10 tysięcy aplikacji, które dostępne są w WP7 Marketplace. Oznacza to, że najnowsza mobilna platforma Microsoftu osiągnęła pułap 10 tysięcy aplikacji szybciej, niż to miało miejsce w przypadku systemów Android i iOS. Mimo, że trudno tu o porównania z konkurencją – dużo się dzieje.
Biorąc pod uwagę, że jeszcze 12 stycznia w Marketplace znajdowało się 6 tysięcy aplikacji, oznacza to, że Microsoft dodawał niemal 465 aplikacji tygodniowo. W ciągu ostatnich dwóch tygodni, w ofercie sklepu znalazły się 1 262 nowe aplikacje.
Najbardziej popularnymi programami są wciąż gry, stanowiące 23% całości. Dalej znajdują się aplikację narzędziowe, stanowiące 14% oferty. Programy w wersji testowej to 30% zasobów. 32% to aplikacje darmowe, zaś 38% to udział programów komercyjnych.
Microsoft zadbał więc o dobry start w świecie aplikacji. Jeśli nie będą się pojawiać opóźnienia w wydaniach oprogramowania, które mocno wytyka się ostatnio firmie z Redmond, wówczas jest szansa, że na rynku pojawi się kolejny, poważny gracz.