Telekomunikacja Polska S.A. przekazała Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej informacje w zakresie spełniania wskaźników dostępności i jakości świadczonej przez TP usługi powszechnej w II półroczu i w całym roku 2007 roku.
Wymagania zawarte w przedmiotowych decyzjach Prezesa UKE zostały spełnione przez Spółkę w roku 2007 dla następujących wskaźników jakości usługi powszechnej (w ujęciu krajowym i dla każdej strefy numeracyjnej):
- % zamówień (na przyłączenie do sieci) zrealizowanych w uzgodnionym terminie wyniósł 97,82 % (powinno być co najmniej 90%);
- liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich – w ujęciu krajowym wyniosła 11,00 (powinna być co najwyżej 11);
- czas usunięcia uszkodzenia:
- czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 19 godzin (powinien być co najwyżej 25 godzin);
- czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 48 godzin (powinien być co najwyżej 52 godziny);
- % uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie wyniósł 92,70 % (powinien być co najmniej 90%);
- czas oczekiwania na uzyskanie połączenia z numerami usług świadczonych z udziałem personelu:
- średni czas zawierał się w granicach 12,27 s – 15,02 s (powinien być co najwyżej 17 s);
- % połączeń z odpowiedzią w ciągu 20 s zawierał się w granicach 81,26 % – 92,05% (powinien być co najmniej 80 %);
- czas oczekiwania na zgłoszenie się informacji o numerach telefonicznych:
- średni czas wyniósł 25,19 s (powinien być co najwyżej 30 s);
- % połączeń z odpowiedzią w ciągu 20 s wyniósł 81,74% (powinien być co najmniej 80 %);
- wskaźnik sprawnych aparatów publicznych wyniósł 97,8% (powinien być co najmniej 96 %);
- wskaźnik reklamacji faktur wyniósł 0,10 % (powinien być co najwyżej 0,9 %);
- stopa nieskutecznych wywołań:
- krajowych wyniosła 0,13% (powinna być co najwyżej 0,5 %);
- międzynarodowych wyniosła 1,04% (powinna być co najwyżej 2,4 %);
- komórkowych wyniosła 0,57% (powinna być co najwyżej 2,5 %);
- czas zestawiania połączenia:
- średni czas połączeń krajowych wyniósł 1,52 s (powinna być co najwyżej 2 s);
- 95% połączeń krajowych wyniósł 4 s (powinien być co najwyżej 5 s);
- średni czas połączeń międzynarodowych wyniósł 3,37 s (powinien być co najwyżej 6 s);
- 95% połączeń międzynarodowych wyniósł 7 s (powinien być co najwyżej 9 s);
- wskaźnik jakości transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów – przepływność wyniosła 44000 bit/s (powinna wynosić co najmniej 40000 bit/s).
Następujące wskaźniki jakości usługi powszechnej TP za okres 2007 roku, nie spełniają wymagań decyzji Prezesa UKE:
- Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95 % zamówień (powinno być co najwyżej 22 dni):
- w ujęciu krajowym wyniósł średnio 23 dni;
- w ujęciu strefowym parametr ten spełniono tylko w 27 strefach,
- Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99 % zamówień (powinno być co najwyżej 24 dni):
- w ujęciu krajowym wyniósł średnio 55 dni;
- w ujęciu strefowym wymagania spełniono jedynie w strefie Łomża;
- Liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich (powinna być co najwyżej 11):
- w ujęciu krajowym wyniosła 11;
- w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 19 strefach,
- Czas usunięcia uszkodzenia:
Czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu (powinien wynosić co najwyżej 25 godzin):
- w ujęciu krajowym wyniósł 19 godzin;
- w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 2 strefach,
Czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu (powinien wynosić co najwyżej 52 godziny):
- w ujęciu krajowym wyniósł 48 godzin;
- w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 6 strefach,
% uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie (powinien wynosić co najmniej 90%):
- w ujęciu krajowym wyniósł 92,7 %;
- w ujęciu strefowym wymagania nie spełniono w 3 strefach.