Wystartowało internetowe głosowanie w rankingu Złoty Bankier. Czytelnicy do 2 kwietnia będą mogli nagrodzić banki w kategoriach: najlepszy spot reklamowy, bank wrażliwy społecznie i najlepszy bank w social media. W tym roku internauci mogą głosować na 13 reklam bankowych, 20 projektów z zakresu CSR i 15 banków, które najlepiej komunikują się z klientem w social media.
– Relacje na linii bank-klient w ostatnich latach bywają napięte, dlatego rośnie znaczenie komunikacji. Rośnie znaczenie zaufania, choć równie ważne pozostają w niej elementy merytoryczne i edukacyjne. Nie oznacza to jednak, że komunikacja musi być nudna. Dlatego chcemy docenić te instytucje, które nie tylko potrafią zadbać o dialog z klientami, ale również potrafią z nimi współpracować na różnych płaszczyznach. Banki potrafią komunikować się z klientami zarówno za pomocą nowych mediów jak i tych tradycyjnych – mówi Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny Bankier.pl.
Głosowanie trwa od 13 marca do 2 kwietnia na stronie: ankieta.zloty.bankier.pl. Internauci oddając głos na wybrany przez siebie bank mają szanse wygrać jedną z 100 nagród.
Produkty i innowacje ocenią eksperci
Oprócz głosowania internautów podsumowującego działalność banków z zakresu CSR, komunikacji i reklamy, Złoty Bankier to również badanie oferty, którą oceniane instytucje kierują do klientów. Zespół złożony z dziennikarzy Bankier.pl i „Pulsu Biznesu”, którzy na co dzień zajmują się bankowością, przez trzy miesiące analizuje szczegóły produktów w czterech kategoriach: konto osobiste, kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, karta kredytowa.
Wyniki szczegółowego porównania ofert pozwolą wskazać zwycięskie banki w każdej z tych kategorii. Zespół ekspertów wskaże również produkt lub usługę, która zasłużyła na miano Innowacji finansowej roku.
Audytorzy zweryfikują jakość obsługi, a testerzy sprawdzą usługi
Tytułem, o który toczy się najbardziej zacięta walka, jest Złoty Bank – Najwyższa jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem. Na takie miano zasłuży instytucja, która oferuje wielokanałową jakość obsługi na najwyższym poziomie. Badanie w tym zakresie odbędzie się pod okiem Partnerów plebiscytu – Kantar TNS oraz Obserwatorium.biz.
Aby móc wskazać najlepszych, grupa audytorów w I kwartale 2017 r. odwiedzi 1050 placówek, otworzy 114 rachunków osobistych wraz z aktywacją bankowości elektronicznej (internet i mobile) oraz wykona 1710 kontaktów zdalnych z 21 kluczowymi bankami. Ocenie podlegać będzie podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb oraz szeroko pojęta jakość obsługi. Zbadane zostaną wszystkie kanały kontaktu z klientem oferowane przez bank i ich użyteczność. Badanie ma na celu podniesienie jakości obsługi w instytucjach finansowych i zwrócenie uwagi na te obszary, które są ważne z punktu widzenia klientów.
Efektem przeprowadzonych testów będzie również nagroda w kategorii Bezpieczny bank. Zdobędzie ją instytucja, która może poszczycić się najwyższą jakością standardów w systemach bankowości internetowej i mobilnej.