INTERNET – JAK NAJBARDZIEJ! …ALE TYLKO WÓWCZAS, KIEDY KORZYSTANIE Z NIEGO NIE PROWADZI DO UZALEŻNIENIA. Pod koniec października rusza ogólnopolska kampania społeczna WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak! poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży. Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą Wyloguj się do życia, która
uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi (źródło: EU Kids Online 2011).
Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest nie tylko pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, ale także zachęcenie młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.
Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji, czyli przede wszystkim SPORT i MUZYKA.
Wśród wielu gatunków muzyki, hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 000 000 odsłon na Youtube, 7 500 szkół, szczegółowe wyniki akcji: www.fundacja-first.com).
Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus.
Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej – Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski, którzy podobnie jak wszyscy muzycy – zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.
Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu – znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji – muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia „tych dwóch” światów w mądry sposób,co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.
WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak! to wieloetapowa, trwająca do końca 2015 roku kampania społeczna, w której poza filmami z udziałem popularnych raperów i znanych piłkarzy, przewidziany jest także konkurs dla młodzieży na najlepszy pomysł aktywności poza siecią (Start-up). Zaproszenie pod hasłem „Jak to się u Was robi?” zaadresowane będzie do gimnazjalistów i młodszych licealistów w całej Polsce. Dodatkową nagrodą w konkursie dla zwycięzcy, oprócz sfinansowania pomysłu, będzie dzień zdjęciowy z profesjonalną ekipą filmową i możliwość wspólnego przygotowania spotu reklamowego na temat opracowanego Start-up. Rozstrzygniecie konkursu planowane jest na początek przyszłego roku.
W roku 2015 zostaną także zorganizowane specjalne warsztaty dla pedagogów, rodziców, opiekunów, które jednocześnie każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć w Internecie (streaming).
Podstawowe informacje o akcji:
Projekt Wyloguj się do życia… a robi się to tak! jest finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i realizowany jest we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii, przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST (www.fundacja-first.com.pl)
Partnerami akcji są:
Task Force Consulting Sp. z o.o., Film Produkcja, Agencja Interaktywna K2, Alkopoligamia