Cyfrowy Polsat publikuje wyniki finansowe za 2010 rok, umacniając pozycję lidera rynku płatnej telewizji i wykazując dalszy wzrost wyników operacyjnych i finansowych w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku. Liczba abonentów wszystkich trzech usług platformy wzrosła odpowiednio do 3,44 mln abonentów płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej, 96 tys. użytkowników MVNO i 26 tys. klientów Internetu HSPA+.
Spółka odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów, EBITDA i zysku netto, utrzymując stabilny wskaźnik odpływu abonentów (churn).
Najważniejsze wydarzenia 2010 r. w porównaniu do 2009 r.:
- Przychody wzrosły o 17% do niemal 1,5 mld zł;
- EBITDA wzrosła o 28% do 407 mln zł;
- Marża EBITDA wzrosła o 2,4 p.p. do 27,5%;
- Zysk netto wzrósł o 12% do 258 mln zł;
- Pozyskania brutto wyniosły 583 tys.;
- Dalszy wzrost średniego przychodu na abonenta – ARPU pakietu Familijnego wzrosło o 4,5% do 42,10 zł, a pakietu Mini o 20,7% do 11,10 zł;
- Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła o 67 tys. do 96 tys. na koniec 2010 r., spośród których 94% stanowili klienci korzystający z oferty abonamentowej;
- Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wyniosła 26 tys.
– Dla Cyfrowego Polsatu to kolejny udany i bogaty w ważne wydarzenia rok. W 2010 roku nasz spółka rozwijała się intensywnie zarówno obszarze usług telewizyjnych, jak i telekomunikacyjnych, systematycznie pracując nad zbudowaniem z usług dostępu do Internetu drugiego filaru biznesowego firmy. W ciągu roku od startu z Internetem HSPA+, wdrożyliśmy kolejne dwie technologie podnoszące jakość naszych usług – MIMO i najnowocześniejszą LTE, której testy konsumenckie rozpoczęły się wczoraj – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat SA.
– Przełomowym wydarzeniem ubiegłego roku było ogłoszenie transakcji zakupu 100% akcji Telewizji Polsat S.A., dzięki której Grupa Cyfrowy Polsat stanie się niekwestionowanym liderem rynku medialnego, tworząc wspólnie z Telewizją Polsat największą grupę medialną w Polsce. Dostępdo treści programowych Telewizji Polsat pozwoli nam nie tylko umocnić pozycję lidera na rynku płatnej telewizji, ale wraz z dalszym rozwojem usług telekomunikacyjnych z sukcesem oferować nowe, atrakcyjne usługi i produkty – dodaje Libicki.