Huawei, wiodący globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), ogłosił swoje globalne wyniki finansowe za pierwszą połowę 2012 roku. Firma zanotowała dochód ze sprzedaży wynoszący 102,7 mld juanów (16,16 mld USD), co oznacza 5,1% wzrostu w stosunku do tego samego okresu w minionym roku. Zysk operacyjny wyniósł 8,79 mld juanów (1,38 mld USD) z marżą operacyjną na poziomie 8,6%. Oznacza to wzrost w stosunku do H2 2011 roku w wysokości 20,3% i spadek w stosunku do H1
2011 roku o 22%. Mimo kryzysu na globalnym rynku telekomunikacyjnym Huawei utrzymuje satysfakcjonujące tempo wzrostu.
– W 2012 roku Huawei przedstawił nową strategię, która opiera się na budowaniu relacji z dystrybutorami i lokalnymi partnerami. Będziemy kontynuować to podejście, by osiągnąć jeszcze większy wzrost i większą skuteczność operacyjną – mówi Meng Wanzhou, Dyrektor Finansowy Huawei. – Optymistycznie patrzymy w przyszłość – liczymy na dalszy wzrost zysków w 2012 roku – dodaje.
W pierwszej połowie 2012 roku wszystkie trzy grupy biznesowe Huawei odnotowały znaczny rozwój w zakresie innowacji oraz penetracji rynku, potwierdzając pozycję Huawei jako wiodącego dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych (ICT) na świecie.
Grupa biznesowa Huawei Carrier Network wzmocniła pozycję lidera branży poprzez wprowadzenie rozwiązania GigaSite – pierwszego rozwiązania gwarantującego przepustowość sieci bezprzewodowych mierzoną w gigabajtach, a także AtomCell – najbardziej zintegrowane rozwiązanie dla mikro komórek.
Huawei wdrożyło również 38 z 80 światowych komercyjnych sieci LTE, a usługi LTE Huawei obejmują swoim zasięgiem obecnie ponad 200 mln ludzi na całym świecie. Jednocześnie firma utrzymała pozycję lidera optycznych sieci dostępowych i transportowych oraz radiolinii pakietowych. Aby pomóc operatorom w transformacji ICT, Huawei uruchomiło pierwsze kompleksowe rozwiązanie w chmurze dedykowane operatorom telekomunikacyjnym i wsparło budowę centrum danych Mobile China – największego na świecie centrum danych obsługującego operatora telekomunikacyjnego.
W sektorze enterprise, Huawei zrestrukturyzowało Huawei Symantec i rozszerzyło swoją ofertę rozwiązań ICT dla przedsiębiorstw. Wśród najważniejszych nowych produktów znalazły się m.in. CloudEngine 12800 – innowacyjny przełącznik dla centrów danych oraz rozwiązanie telepresence full-view, jako pierwsze oferujące wrażenie w pełni realistycznego przebywania twarzą w twarz z rozmówcą. Obecnie Huawei posiada ponad 2000 partnerów handlowych na całym świecie, w tym grupę ponad 200 najważniejszych dystrybutorów i partnerów
W sektorze rozwiązań konsumenckich Huawei wyraźnie zwiększyło swój udział w światowym rynku smartfonów z wyższej półki dzięki premierom flagowych produktów Ascend P1 oraz Ascend D1, które stały się bestsellerami w Chinach, Europie Zachodniej, Japonii, Australii, Kanadzie. Do Huawei należy obecnie 12,16% udziałów w rynku smartfonów w Chinach, co plasuje firmę na drugim miejscu według Analysys International.
Huawei kontynuuje współpracę z partnerami biznesowymi, sukcesywnie realizując strategię otwartości i transparentności. Firma wzmacnia swoją obecność na rynku globalnym zapewniając coraz lepsze możliwości lokalizacyjne produktów i usług.