Huawei, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), opublikował oficjalne wyniki audytu finansowego firmy za rok 2012. Firma osiągnęła stałe tempo wzrostu, notując przychody ze sprzedaży na poziomie 220,19 mld yuanów (35,35 mld USD) oraz zysk netto na poziomie 15,38 mld yuanów (2,47 mld USD). Huawei spodziewa się, że w ciągu najbliższych pięciu lat stopa wzrostu firmy utrzyma się na poziomie 10 procent. Huawei zanotował dynamiczny wzrost we wszystkich trzech grupach biznesowych.
Grupa Carrier Network utrzymała pozycję lidera, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 160,1 mld yuanów (25,7 mld USD), przy wzroście 6,7 procent rok do roku. Grupa Enterprise kontynuowała wzrost na chińskim rynku i aktywnie wchodziła na arenę międzynarodową, osiągając 11,5 mld yuanów (1,84 mld USD) przychodu ze sprzedaży przy wzroście wynoszącym 25,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Globalne wyniki sprzedażowe grupy Consumer wyniosły 48,4 mld yuanów (7,77 mld USD), co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 8,4 procent. Szybki rozwój firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) przyczynił się do rekordowych wyników sprzedażowych w tym regionie: 77,4 mld yuanów (12,42 mld USD) i wzrost 6,1 procent w skali rocznej. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 37,4 mld yuanów (6 mld USD), wzrost rok do roku 7,2 procent. W obu Amerykach sprzedaż osiągnęła 31,8 mld yuanów (5,1 mld USD) przy wzroście 4,3 procent rok do roku. Przychody Huawei w Chinach wyniosły 73,6 mld yuanów (11,81 mld USD) przy wzroście 12,2 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
– W 2012 roku firma Huawei osiągnęła spodziewane wyniki dzięki podniesieniu wydajności prowadzonej działalności – powiedział Guo Ping, p.o. CEO Huawei. -Dzisiejsza infrastruktura telekomunikacyjna wciąż nie zapewnia wszechobecnego dostępu do sieci – zerowego czasu oczekiwania, ultra-szerokiego pasma i inteligentnych aplikacji. Sektor teleinformatyczny będzie się dalej rozwijał dzięki nowym możliwościom stworzonym przez cloud computing, trend BYOD (Bring Your Own Device) i systemy big data, w miarę jak tradycyjne telefony będą coraz szybciej wypierane przez smartfony.
W 2012 roku Huawei przeznaczył na inwestycje w działania badawczo-rozwojowe 30,09 mld yuanów (4,83 mld USD), co stanowi 13,7 procent całkowitych przychodów ze sprzedaży – powstało 16 centrów R&D i 28 partnerskich ośrodków innowacji na całym świecie.
Celem Huawei Carrier Network jest bycie preferowanym partnerem dla klientów. Dzięki integracji struktury firmy i ciągłym inwestycjom, Huawei pragnie utrzymać pozycję lidera w zakresie infrastruktury sieciowej. Grupa Carrier Network będzie dążyć do osiągnięcia najwyższego poziomu wydajności, wykorzystując możliwości wynikające z rosnącego zapotrzebowania na usługi, z procesu integracji systemów big data oraz cloud computing. Z kolei grupa Huawei Enterprise skupi się na integracji i rozwoju współpracy z partnerami, pomagając im rozwijać działalność biznesową oraz oferując najbardziej konkurencyjne produkty cloud computing, rozwiązania dla data center oraz big data. Strategia grupy Huawei Consumer dążyć będzie do objęcia przez Huawei wiodącej pozycji na rynku inteligentnych urządzeń mobilnych. Huawei będzie w dalszym ciągu upraszczać procesy zarządzania w firmie, podnosząc wydajność oraz generując jeszcze większą wartość dodaną dla klientów, dzięki wysiłkowi pełnego pasji i energii zespołu 150 tysięcy pracowników i wiodącym w branży innowacjom.