To był trudny kwartał. Obowiązek rejestracji kart prepaid miał postawić na głowie cały rynek. Wszyscy mieli stracić miliony kart SIM. Play oczywiście straciło, ale patrząc na rynek poradziło sobie z tym wyzwaniem najlepiej. Spółka P4 miała 1,58 mld zł przychodów operacyjnych, co stanowi wzrost o 9,6 proc. r/r. Skorygowana EBITDA wyniosła 564 mln zł i była o ponad 20 proc. wyższa niż przed rokiem.
– To był satysfakcjonujący kwartał z osiągniętymi milestone’ami. Zwiększaliśmy swoją bazę klientów kontraktowych, co doprowadziło do dalszego wzrostu przychodów oraz wyniku EBITDA – powiedział Bang-Jensen, prezes spółki.
Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 872 mln zł, co stanowi wzrost o 6,6 proc. r/r.
Całkowita baza klientów operatora wyniosła 14,3 mln (-0,5 proc. r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 60,5 proc. z 50,9 proc. na koniec I kw. 2016 r. Baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 1,34 mln netto, co stanowi wzrost o 10,9 proc. r/r. Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2017 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92,3 proc. pokrycia populacji.
Najważniejsze dane finansowe za I kwartał 2017:
- przychody operacyjne wyniosły 1 581 mln zł, co stanowi wzrost o 9,6% r/r
- przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 872 mln zł, co stanowi wzrost o 6,6% rok do roku
- skorygowana EBITDA wyniosła 564 mln zł, wzrastając o 20,8% rok do roku
- baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 1 341 tys. netto, co stanowi wzrost o 10,9% w porównaniu do porównywalnego okresu zakończonego na koniec 1 kw. 2016 roku
- dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2017 zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92,3% pokrycia populacji