Play zdecydował się na wcześniejsze zastosowanie nowych Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej MSSF 15 „Przychody z umów z klientami” oraz MSSF 16 „Leasing” oraz opublikował skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie z MSSF, z wcześniejszym zastosowaniem MSSF 15 oraz MSSF 16 za rok zakończony w dniu 31 grudnia 2015 r. oraz za sześciomiesięczny okres zakończony w dniu 30 czerwca 2016 r. („Nowe Sprawozdania Finansowe”).
Spółka rozważała wcześniejsze zastosowanie MSSF 15 oraz MSSF 16 od momentu opublikowania szczegółów ich przyjęcia, natomiast uzasadnienie wcześniejszego zastosowania tych standardów oraz ich wpływ na politykę rachunkowości Spółki przedstawione są w opublikowanym dzisiaj raporcie kwartalnym za kwartał zakończony w dniu 30 czerwca 2016 r.
Aby ułatwić inwestorom przejście z zestawień historycznych opartych na sprawozdaniach finansowych przygotowanych zgodnie z MSSF przyjętymi przez UE („Historyczne Sprawozdania Finansowe”) na nowe sprawozdania zgodnie z MSSF, z wcześniejszym zastosowaniem MSSF 15 oraz MSSF 16, w sprawozdaniu kwartalnym przedstawiamy informacje finansowe pochodzące zarówno z Nowych Sprawozdań Finansowych, jak i Historycznych Sprawozdań Finansowych. W dniu 23 sierpnia 2016 r. Play opublikował raport ad hoc, który zawiera sprawozdania finansowe za określone wcześniejsze okresy przedstawione zgodnie z MSSF, z wcześniejszym zastosowaniem MSSF 15 oraz MSSF 16, aby przedstawić bardziej kompletny zbiór historycznych sprawozdań finansowych zgodnie z tymi standardami.
Niemniej jednak, w przyszłości Spółka może postanowić przedstawiać dane finansowe wyłącznie zgodnie z MSSF, z wcześniejszym zastosowaniem MSSF 15 oraz MSSF 16.
Dane finansowe przedstawione poniżej zostały przygotowane zgodnie z MSSF, z wcześniejszym zastosowaniem nowych standardów MSSF 15 oraz MSSF 16.
Najważniejsze dane finansowe za 2 kw. 2016 r.:
- Całkowita baza klientów wzrosła do 14,6 mln (+12,2% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych na koniec 2 kw. 2016 r. zwiększył się do 52,2% z 49,4% na koniec 2 kw. 2015 r.
- Całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 489 mln zł, co stanowi wzrost o 12 % r/r
- Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 843 mln zł, co stanowi wzrost o 7% r/r
- Skorygowana EBITDA wyniosła 491 mln zł, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z trzymiesięcznym okresem zakończonym w czerwcu 2015 r. (skorygowana EBITDA za pierwsze półrocze 2016 r. wyniosła 958 mln zł, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z sześciomiesięcznym okresem zakończonym w czerwcu 2015
- Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2016 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 88,4% pokrycia populacji. W 2 kw. 2016 r. Play rozpoczął rozwój sieci 4G LTE ULTRA i na koniec okresu odnotowaliśmy pokrycie 72,3% populacji
- Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy baza abonentów zwiększyła się o 1 589 tys. netto i obecnie Play posiada udział w rynku na poziomie 25,6% (wzrost o 3,3 p.p. rok do roku).
W 2 kw. 2016 r. PLAY w dalszym ciągu zwiększał swoją bazę abonencką oraz odnotował dalszy wzrost przychodów i wyniku EBITDA w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Udział abonentów kontraktowych Play w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 52,2% w 2 kw. 2016 r. w porównaniu z 49,4% w 2 kw. 2015 r.
W 2 kw. 2016 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zakończonych w dniu 30 czerwca 2016 r. zwiększyła się o 1 188 tys. netto.
– Pod wieloma względami drugi kwartał 2016 r. był okresem silnego wzrostu dla PLAY. Nasza baza abonencka zwiększyła się do poziomu 14,6 mln, co pozwoliło nam utrzymać drugie miejsce na polskim rynku mobilnym w zakresie udziału w rynku pod względem liczby użytkowników. Co ważniejsze, silny wzrost nastąpił w wyniku zwiększenia się bazy abonentów kontraktowych. Dzięki prowadzonym na szeroką skalę działaniom komercyjnym osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki finansowe – przychody zamknęły się kwotą 1 489 mln zł, natomiast skorygowany wynik EBITDA wyniósł 491 mln zł w 2 kw. 2016 r. Kontynuujemy nasze działania, których celem jest spełnianie oczekiwań klientów oraz świadczenie usług najwyższej jakości. W tym celu w 2 kw. 2016 r. wprowadziliśmy nową taryfę pod nazwą „FORMUŁA DUET”, która idealnie dopełnia naszą ofertę. Ponadto, w dalszym ciągu rozbudowujemy uruchomioną w pierwszym kwartale sieć 4G LTE ULTRA, której zasięg na koniec czerwca 2016 r. obejmował ponad 72% populacji. – Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY