Polkomtel S.A. w 2007 r.: znaczące zwiększenie poziomu zysku netto, dynamiczny przyrost liczby klientów kontraktowych, konsekwentny wzrost efektywności działania.
W 2007 r. Polkomtel S.A. osiągnął zysk netto wyższy o 21% (1 356,9 mln PLN) niż w rekordowym dotąd 2006 r. (1 121,7 mln PLN). Spółka uzyskała w 2007 r. o 12% większe przychody (po wykluczeniu przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich). Wyższe przychody to przede wszystkim wynik większej bazy klientów, która na koniec 2007 r. osiągnęła 13 454 tys. Pomimo obniżek stawek międzyoperatorskich całkowite przychody wzrosły o 6%, do poziomu 7 799 mln PLN.
– Polkomtel S.A. osiągnął tak dobre wyniki m.in. dzięki przyrostowi strumienia przychodowego, dynamicznemu wzrostowi liczby klientów, zwiększeniu efektywności kosztowej, rosnącym przychodom z usług pozagłosowych oraz konsekwentnej realizacji strategii – powiedział Adam Glapiński, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. – Wzrost zysku netto o 21% w 2007 r. jest obiektywnym wskaźnikiem świadczącym o dynamice i tempie rozwoju Polkomtel S.A. Biorąc pod uwagę bardzo dobre wyniki sprzedaży, jakie odnotowujemy od początku roku, najszerszą sieć 3G spośród polskich operatorów oraz inwestycje w wysokości 1,5 mld zł w 2007 r. i prawie taki sam poziom inwestycji w 2008 r. – bieżący rok może być kolejnym spod znaku Plusa.”
„W 2007 r. Polkomtel S.A. był niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży usług kontraktowych. Baza klientów kontraktowych, którzy generują najwyższe przychody, wzrosła o ponad 20%. Cieszy również, że marka Simplus utrzymała nadal wiodącą pozycję pośród wszystkich ofert przedpłaconych obecnych na rynku – podkreślił Jacek Kuźnieców, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży Polkomtel S.A. – Dowodzi to atrakcyjności naszej oferty produktowo-usługowej.”
Systematyczne obniżanie cen usług spowodowało obniżenie wskaźnika ARPU (średni przychód na użytkownika) o ponad 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym, do poziomu 46,2 PLN. Koszt pozyskania klienta (SAC) wzrósł na koniec 2007 r. o 1% i wynosi 112,4 PLN.
Na koniec 2007 r. łączna liczba klientów Plusa wyniosła 13 454 tys. i była o ponad 1,4 mln wyższa niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Podobnie jak w ubiegłych okresach, przyrost klientów był szybszy wśród klientów z kontraktem (20,1%) – charakteryzujących się większą lojalnością oraz generujących większe przychody niż wśród użytkowników bez kontraktu (6,6%). Przewaga w tym zakresie nad konkurencją zwiększa się z kwartału na kwartał.
Wzrost zysku na poziomie EBITDA w 2007 r. w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 14%.
Statystyki | 4Q’06 | 4Q’07 | Zmiana (%) | Rok 2006 | Rok 2007 | Zmiana (%) | |
ARPU (PLN) | 49,8 | 46,1 | -7,4 | 53,5 | 46,2 | -13,6 | |
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) | 106,6 | 109,8 | 3,8 | 111,6 | 112,4 | 1,0 | |
Liczba klientów (’000) | 12 008,2 | 13 454,4 | 12,0 | 12 008,2 | 13 454,4 | 12,0 | |
Liczba klientów kontraktowych (’000) | 4 834,5 | 5 803,9 | 20,1 | 4 834,5 | 5 803,9 | 20,1 | |
Liczba klientów bez kontraktu (’000) | 7 173,7 | 7 650,5 | 6,6 | 7 173,7 | 7 650,5 | 6,6 |
Wyniki finansowe | 4Q’06 | 4Q’07 | Zmiana (%) | Rok 2006 | Rok 2007 | Zmiana (%) | |
PLN mln | |||||||
Przychody ogółem | 1 886,1 | 2 036,8 | 8,0 | 7 359,0 | 7 799,0 | 6,0 | |
EBITDA | 614,9 | 692,5 | 12,6 | 2 477,5 | 2 823,4 | 14,0 | |
Zysk netto | 284,8 | 340,6 | 19,6 | 1 121,7 | 1 356,9 | 21,0 |