Polska Telefonia Cyfrowa opublikowała dziś swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2007 roku. W tym okresie przychody ogółem spółki osiągnęły 1,919 mld zł, zamykając się kwotą 5,498 mld zł za okres pierwszych dziewięciu miesięcy 2007r. Jest to wzrost o 3,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Strategia rozwoju segmentu post-paid prezentowana przez Spółkę w pierwszym kwartale 2007r. znalazła odzwierciedlenie w wynikach operacyjnych i finansowych – rosnącej bazie klientów kontraktowych oraz wartości wskaźnika EBITDA. Spółka zanotowała silny wzrost liczby klientów abonamentowych o 896 tys., czyli o 21,2% w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego. Ilość przyłączeń netto w bazie klientów kontraktowych w trzecim kwartale 2007r. wyniosła 208 tysięcy. Liczba klientów abonamentowych wyniosła 5,122 mln na koniec września br., a udział w ogólnej bazie klientów wzrósł z 35,5% w trzecim kwartale 2006r. do 40,3 % w trzecim kwartale 2007r. Całkowita liczba klientów wyniosła 12,722 mln i jest to wzrost o 6,8% w stosunku do trzeciego kwartału 2006r.
EBITDA za okres dziewięciu miesięcy 2007r. wyniosła 1,882 mld zł (wzrost o 12,8%). Odnotowano też 9,3% wzrost marży EBITDA, odpowiednio z 31,3% po dziewięciu miesiącach 2006r. do 34,2% obecnie.
Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów abonamentowych rósł w 2007r. z kwartału na kwartał osiągając odpowiednio wartości 45, 48, 49 zł (I, II, III kwartał 2007r.), a średni koszt pozyskania klienta (SAC) zmniejszył się w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego do 97 zł (średnia za 9 miesięcy 2007r.). Średni miesięczny wskaźnik odłączeń (churn) klientów post-paid utrzymał się na bardzo niskim poziomie i wyniósł 0,6 % (średnia za 9 miesięcy 2007r.).
Wzrost przychodów nastąpił w warunkach silnej konkurencji oraz wolniejszego wzrostu na rynku telefonii komórkowej, spowodowanego wysokim poziomem penetracji kart SIM (105%) i pomimo obniżenia przez Regulatora stawek interkonektowych. Przychody wzrosły dzięki inwestycjom w jakość bazy klientów, do czego przyczyniła się rozbudowa kanałów sprzedaży PTC oraz atrakcyjna oferta produktowa.