wtorek, 26 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki sieci Idea za pierwszy kwartał 2004 r.

    Zobacz również

    Zarząd Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego kwartału 2004 r.

    - Reklama -

    Dynamicznie rozwijająca się sieć Idea posiadała na koniec pierwszego kwartału br. ok. 32,4 proc. udziałów w polskim rynku telefonii komórkowej z ponad 6 mln klientów (z czego ponad 3,2 mln w ofertach prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 1.299 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 69 mln PLN. Idea w pierwszym kwartale br. osiągnęła pozycję nr 2 w segmencie klientów abonamentowych (ok. 33,2%) i obecnie jest liderem w nowych aktywacjach na rynku ofert postpaid (udział ok. 65,8%).


    „Miarą sukcesów PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 r. jest umocnienie pozycji rynkowej Idei, zwłaszcza pod względem wartościowym, pomimo bardzo ostrej rywalizacji  konkurencyjnej – powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel –  Nadal zamierzamy uzyskiwać coraz lepsze wyniki operacyjne i finansowe oraz optymalizować naszą bazę klientów – pozyskując nawet tych najbardziej wymagających. Jednak przede wszystkim chcemy nadal skutecznie budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami”.

    Przychody PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1.299 mln PLN (972 mln PLN w 1Q2003 r.), przy zatrudnieniu 2.712 osób (2.422 w 1Q2003 r.). W pierwszym kwartale br. nastąpił 5,4% wzrost liczby klientów sieci Idea (wzrost netto w 1Q2004 r. o 309.000), których było 31.03. 2003 r. 6,011 mln (4,739 mln w 1Q2003 r.) i była wyższa o 1,272 mln niż rok wcześniej. W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów (obecnie ok. 46%), których było w 1Q2004 r – już 2,75 mln (1,886 mln w 1Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid Idei było 3,254 mln (2,843 mln w 1Q2003 r.), natomiast abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 6 tysięcy (10 tys. w 1Q2003 r.). Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w rynku pod względem wartościowym – do prawie 32% na koniec 1Q2004 r. oraz wzrost udziałów w rynku ofert abonamentowych – do 33,2%.

    „Uzyskane w pierwszych trzech miesiącach 2004 r. dobre wyniki sprzedaży – a zwłaszcza fakt, że prawie 66 proc. nowopozyskanych w Polsce klientów ofert abonamentowych w 1Q2004 r. klientów postpaid wybrało ofertę Idei -, udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług – mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel – zdecydowanie pomogły nam w tym w pierwszym kwartale br. wyróżniające ofertę Idei na rynku: nowa oferta prepaid Dla Każdego w Idei, nowe taryfy Mega w Idei (postpaid) oraz atrakcyjne oferty dla klientów biznesowych (Pakiety Firmowe GPRS, Bezpłatny Pakiet Minut na Firmę)”.

    Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.

    Na koniec spotkania zaprezentowano 6-milionową abonentkę sieci Idea. Jest nią 27-letnia pani Katarzyna Kamińska, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. 6-milionowa klientka sieci Idea niedawno przyjechała do Warszawy z Gdańska, gdzie do tej pory mieszkała. Przeprowadzka związana jest ze zmianą pracy. Pani Kasia została zatrudniona przez jako asystentka przez znaną projektantkę mody. „Nowa praca wymaga dużej dyspozycyjności i pozostawania w kontakcie zarówno z szefową, jak klientkami” – mówi pani Kasia –  „Telefon komórkowy okazał się w niej niezbędny”. Pani Kasia dostała od szefowej jej poprzedni aparat, pozostało jeszcze zakupić aktywację. Szefowa pani Kamińskiej i jej współpracownicy są także abonentami Idei, więc był to naturalny wybór. „Zdecydowałam się na plan Mega 150, ze względu na duży pakiet minut do wykorzystania w ramach sieci Idea oraz niskie ceny połączeń do Idei” – dodaje pani Katarzyna Kamińska. 

    ŹródłoIdea
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Poprzedni artykuł
    Następny artykuł
    - Reklama -

    Najnowsze

    Badanie EY: Rosnące koszty życia sprawiają, że chętniej korzystamy z przedświątecznych wyprzedaży

    69% konsumentów na świecie korzysta z wyprzedaży na Black Friday 64% kwestionuje rzeczywistą wartość promocji 45% martwi się, czy będzie w...