piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki telefonii stacjonarnej TP za 2011 rok

    Zobacz również

    Już 24 tys. abonentów usługi telewizyjnej w Telekomunikacji Polskiej korzysta z pakietów „n”. Telekomunikacja Polska w czwartym kwartale notuje wzrost użytkowników telewizji, spore spadki spółka wciąż notuje w segmencie telefonii stacjonarnej. Klienci coraz częściej sięgają po szybszą Neostradę. Na koniec czwartego kwartału 2011 roku z telefonii stacjonarnej TP korzystało 5,623 mln abonentów (spadek o 214 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz spadek o 723 tys. w ujęciu rocznym).

    - Reklama -

    Spadek przychodów w segmencie telefonii stacjonarnej został ograniczony do 6,6% rok-do-roku wobec -8,5% w 2010 roku, co odzwierciedlało korzystną tendencję w ciągu całego roku: od spadku o 7,8% w 1 kw. 2011 do spadku o zaledwie 3,4% w 4 kw. 2011. Do znacznego ograniczenia spadku przychodów w 4 kw. przyczyniły się przede wszystkim następujące czynniki: mniejszy spadek przychodów z usług głosowych (-141 mln zł w 4 kw. wobec średnio -165 mln w pierwszych trzech kwartałach), zwiększony ruch międzynarodowy oraz wzrost przychodów z usług ICT. Zasadniczą przyczyną spadku przychodów w segmencie stacjonarnym pozostaje wypieranie telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową, czego ilustracją jest spadek liczby detalicznych łączy stacjonarnych w 2011 roku o 11%. Strategia Grupy TP w segmencie szerokopasmowym przyczyniła się do stopniowego przywrócenia wzrostu: baza klientów zwiększyła się o 60 tys., tj. o 2,6% rok-do-roku, przy czym wskaźnik przyłączeń netto był dodatni we wszystkich kwartałach. Ponadto, udział opcji o dużych prędkościach (6 Mb/s lub więcej) w sprzedaży neostrady osiągnął w 2011 roku poziom 47%, co stanowi znaczącą poprawę wobec 18% w 2010 roku. TP odnotowała także dalszy wzrost w segmencie TV: baza klientów tych usług zwiększyła się o 17%, a wskaźnik penetracji wśród klientów detalicznych usług szerokopasmowego dostępu do internetu przekroczył 27%.

    Skorygowana3 marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej wyniosła 37,6% wobec 38,9% w 2010 roku. Spadek ten był wynikiem malejących przychodów oraz ujemnych różnic kursowych, co nie zostało w pełni zrównoważone przez oszczędności wynikające z programu optymalizacji kosztów. Marża EBITDA wykazana w sprawozdaniu wyniosła 43,8%, przy czym do tak wysokiego poziomu przyczyniło się przede wszystkim 1,2 mln zł zysku ze sprzedaży spółki TP Emitel.

    ŹródłoTP S.A.
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...