Sixt Rent a Car jako jedna z pierwszych wypożyczalni samochodów na świecie umożliwiła wynajęcie pojazdów za pomocą aplikacji na telefon komórkowy. Kolejnym krokiem była niedawna integracja Sixt App z Apple Passbook. Sixt podąża za najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów, ułatwiając im wypożyczenie pojazdu. Dzieje się to za pomocą innowacyjnej aplikacji Passbook opracowanej na iPhone’a.
Dzięki połączeniu Sixt App oraz Passbook’a możliwe jest dokonanie rezerwacji auta w dowolnym miejscu na świecie za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Aplikacja działa na zasadzie wirtualnego portfela, który pozwala na przechowanie kuponów zniżkowych, biletów lotniczych czy rezerwacji pojazdów m.in. w Sixt. Klienci, którzy zainstalowali Sixt App opracowaną przez Sixt Rent a Car i planują wynająć auto, będą mogli za pomocą swojego telefonu utworzyć własny „pass” czyli profil, który umożliwi im przechowanie oraz zarządzanie wszystkimi danymi dotyczącymi rezerwacji. Przełomowa aplikacja sprawia, że Sixt staje się jednym z czołowych reprezentantów branży wynajmu samochodów w kontekście technologicznym.
Wypożyczenie samochodu za pomocą Sixt App jest bardzo proste: Klient wybiera auto spełniające określone przez niego wymagania, a wszystkie niezbędne informacje dotyczące rezerwacji przesyłane są do utworzonego profilu. Pozwala on zweryfikować datę, godzinę oraz miejsce odbioru pojazdu. Aplikacja udostępnia również dane na temat odległości do najbliższego oddziału Sixt, wyświetlając na ekranie telefonu szczegóły dotyczące zamówienia. Na największych lotniskach na świecie, Klienci mogą wykorzystać specjalny kod QR, który skanuje dane o rezerwacji, skracając tym samym czas oczekiwania na auto. W sytuacji, gdy zamawiający zmienia miejsce wynajęcia pojazdu, aplikacja samoczynnie aktualizuje informacje na jego profilu.
Stworzona przez Sixt wersja 4.3.1. aplikacji dostępna jest w Apple Store i daje Klientom absolutną wolność w kwestii rezerwowania auta, nie zważając na czas czy miejsce lokalizacji, ponieważ punkty wynajmu Sixt rozmieszczone są w 105 krajach na całym świecie. Klienci, którzy korzystają z innych smartfonów bądź urządzeń mobilnych opartych na takich systemach operacyjnych jak Bada, WebOS czy Android mogą korzystać z innych aplikacji opracowanych na te platformy.