piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wystarczy iskra, by uruchomić nienawiść – Interia przeciwko hejtowi w sieci

    Zobacz również

    W związku z wydarzeniami z Gdańska i poruszeniem, jakie wywołały wśród opinii publicznej, Grupa Interia.pl uruchomiła akcję, wspierającą walkę z mową nienawiści w polskim internecie. Kampania ma na celu zwrócić uwagę czytelników portalu na skalę zjawiska, zachęcić do refleksji, a także wyposażyć ich w narzędzia do przeciwstawiania się tzw. hejterom.

    - Reklama -

    Mimo ogromnej tragedii, jaka wydarzyła się 13 stycznia w Gdańsku i podniesienia przez media tematu roli, jaką w tej zbrodni odegrała mowa nienawiści, pomimo wszechobecnego nawoływania do rewizji własnych wypowiedzi, staliśmy się świadkami eskalacji problemu. Pod artykułami nt. tragedii pojawiło się o 30% więcej komentarzy niż pod innymi artykułami, publikowanymi w Faktach przed 13.01. Wśród wypowiedzi znalazło się wiele komentarzy, będących mową nienawiści.  

    Na nasilające się zjawisko Interia zareagowała czasową blokadą komentarzy pod artykułami w serwisie Fakty, ale wszechobecny hejt znajdował sobie inne miejsca w portalu. W ten sposób zrodził się pomysł, by do tego zjawiska podejść bardziej globalnie. W ramach akcji redakcja serwisu Fakty Interia.pl wspólnie ze specjalistami – dr. Alicją Bartuś (Oświęcimski Instytut Praw Człowieka), dr. Adamem Bulandrą (Stowarzyszenie Interkulturalni PL) oraz Elżbietą Kielak (Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej) – przygotowała materiał, w którym analizuje zjawisko oraz możliwości przeciwdziałania mowie nienawiści w polskim internecie.

    Do tekstu prowadzą bannery uruchomione w ramach kampanii autopromocyjnej w portalu. Co więcej, we wszystkich serwisach Interii w sekcji „Komentarze” pojawią się bloczki informujące o akcji i zachęcające użytkowników do zgłaszania przejawów mowy nienawiści, które zauważą w wypowiedziach innych komentujących.

    Według Badania Gemius/PBI w grudniu 2018 roku strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 18,9 mln realnych użytkowników i 1,4 mld odsłon, a sam portal Interia – 13,7 mln realnych użytkowników i 724 mln odsłon.

    ŹródłoInteria
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...