Podpis elektroniczny, e-identyfikacja, problematyka usług zaufania w warunkach coraz pełniejszego funkcjonowania e-administracji i e-biznesu w Polsce, to niektóre z tematów, które zostaną podjęte 4. listopada podczas 10. Jubileuszowej edycji konferencji CommonSign: „Dekada e-administracji i e-biznesu w Polsce – identyfikacja i uwierzytelnienie”. Pandemia Covid19 przyspieszyła procesy digitalizacji, zmieniła sposób funkcjonowania ludzi, firm, administracji samorządowej i państwowej a nawet instytucji kultury.
Nowoczesna Identyfikacja i uwierzytelnienie stały się konieczną praktyką i zaczęły funkcjonować na niespotykaną dotychczas skalę. W związku z tym konieczne jest pogłębione przenalizowanie tych procesów oraz wskazanie kolejnych etapów rozwoju w najbliższych latach.
Celem konferencji CommomSign, od pierwszej edycji, jest budowanie mechanizmów interoperacyjności podpisu elektronicznego i e-identyfikacji oraz usług zaufania na poziomie wzajemnej wymiany informacji i współpracy pomiędzy zainteresowanymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi. Od dziesięciu lat nad tymi aspektami rozwoju i wdrażania nowoczesnych technologii podczas CommonSign dyskutują gremia specjalistów. Dziś, a tym bardziej w kolejnych latach, przed nami rysują się nowe wyzwania związane chociażby z aktualizacją Rozporządzenia eIDAS z 2014 roku, wprowadzeniem europejskiego portfela cyfrowej tożsamości czy zastosowaniem technologii blockchain i, jak zawsze, z ochroną prywatności oraz szeroko pojętym cyberbezpieczeństwem ludzi, firm oraz państw.
W tym roku konferencja odbędzie się w trybie on-line, ze względu na wymogi sanitarne.
Szczegółowy program konferencji oraz formularz bezpłatnej Rejestracji udziału w niej znajdują się na stronie www.commonsign.eu
Do udziału w konferencji zapraszają: NASK – Państwowy Instytut Badawczy, Autenti, Obserwatorium.biz, Trusted Information Consulting oraz Medien Service.
Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Janusz Cieszyński, Sekretarza Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji.