W ciągu niemal 20 lat działalności x-kom stał się jednym z trzech największych retailerów sprzedających elektronikę konsumencką w Polsce. Mając na uwadze kontynuację wzrostu, spółka zdecydowała się wykorzystać możliwości systemu Microsoft Dynamics 365 do automatyzacji wielu procesów, by jeszcze bardziej skupić się na obsłudze klientów i rozwoju oferty. x-kom jest jednym z najczęściej wybieranych sklepów internetowych w kraju i największym sprzedawcą na Allegro.
Posiada również 27 nowoczesnych salonów stacjonarnych. Oprócz tego, od trzech lat sklep rozwija działalność na rynkach zagranicznych. Pakiet aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics 365 zwiększy możliwości organizacji w zakresie osiągania doskonałości operacyjnej, umożliwiając pełną koncentrację na zaspokajaniu potrzeb klientów.
– Rozwiązanie daje nam trzy kluczowe korzyści: standaryzację stabilność i skalowalność. Pozwoli nam to na dynamiczny rozwój bez względu na to, ile spółek będziemy mieli w grupie, jak również na jak wielu rynkach będziemy się dziś rozwijać – mówi Przemysław Ladra, wiceprezes zarządu w x-komie.
Technologia odgrywa istotną rolę w sposobie, w jaki x-kom wspiera klientów w podejmowaniu decyzji zakupowej oraz skróceniu ścieżki zakupu.
– Dynamics 365 automatyzuje wiele procesów, dzięki czemu nasi doradcy mogą skupić się na bieżącej obsłudze klienta. Gdy zamówienie trafia do systemu jest automatycznie przypisywany do danych klienta – mówi Marcel Klaja, Specjalista ds. Microsoft Dynamics 365 w x-komie. – Menedżerowie na bieżąco otrzymują informacje na temat stanów magazynowych co znacząco skraca ścieżkę zakupową. System podpowie nam jakie produkty zamówić, jakie najlepiej się sprzedają, a w niedalekiej przyszłości również podpowie nam jakie produkty zaproponować klientowi – dodaje Marcel Klaja.
Dynamics 365 centralizuje dane, które w tym momencie są rozproszone w wielu miejscach. System wspiera x-kom w przetwarzaniu tych danych, co z kolei przekłada się na zapewnienie jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych.