Yahoo wprowadza nowe wersje swoich dwóch kluczowych serwisów dla urządzeń mobilnych. Na targach CES w Las Vegas firma przedstawiła również dokumentację i oprogramowanie, dzięki którym każdy deweloper będzie mógł stworzyć widgety dla mobilnych serwisów Yahoo.
Mobilni użytkownicy Yahoo mogą połączyć się z portalem na dwa sposoby: za pomocą przeglądarki lub aplikacji Yahoo Go, którą należy pobrać na telefon komórkowy. Obie usługi przeszły gruntowną modernizację.
Nowa wersja mobilnej witryny internetowej Yahoo będzie miała możliwość personalizacji – wyjaśnia IDG NS Adam Taggar, dyrektor ds. marketingu produktów w Yahoo. Użytkownicy będą mogli zadecydować jakie „moduły kontentowe” pojawią się na ich stronie domowej, moduł będzie mógł np. pokazywać ostatnie oferty związane z przedmiotem, który użytkownik kupuje na aukcji internetowej.
Drugim produktem, który został zaprezentowany w nowej wersji jest Yahoo Go. Aplikacja uzyskała m.in. nowy wygląd. Yahoo rozpocznie także wyświetlanie reklam graficznych w Go.
Widgety będą dla użytkowników darmowe, deweloperzy będą mogli umieszczać w nich reklamy. Yahoo zgodzi się nawet na wyświetlanie reklam dostarczanych przez konkurencyjne sieci reklamowe, jeśli producent widgetu wcześniej nawiązał taką współpracę z firmami innymi niż Yahoo, zapowiada Taggar.
Klient Yahoo GO działa na ponad 250 modelach telefonów. Jeszcze więcej modeli jest w stanie wyświetlać serwisy Yahoo. Teraz wszyscy użytkownicy mobilnych usług Yahoo będą mieli dostęp do widgetów.
Jednak obecnie widgety nie są w stanie zaoferować wszystkiego, co aplikacje pisane specjalnie dla poszczególnych modeli. W przyszłości Yahoo Go ma umożliwić deweloperom dostęp do zaawansowanych funkcji telefonu jak dostęp do książki adresowej, czy pobieranie informacji z systemu geolokacji GPS.
Piotr Zalewski