Google ma obsesję na punkcie wideo 360º. Teraz planuje, że usługa będzie widoczna na telewizorach. YouTube ma ponad miliard użytkowników, a to prawie jedna trzecia wszystkich osób korzystających z globalnej sieci internetowej. Widzowie na całym świecie codziennie oglądają setki milionów godzin filmów, a ponad połowa wszystkich wyświetleń YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych. Sztandarowa usługa jest obecna na popularnym serwisie internetowym już od nieco ponad dwóch lat.
Została uruchomiona na komputerze stacjonarnym, działa na telefonie komórkowym, a teraz ma trafić do inteligentnego telewizora.
Wiadomość została ogłoszona przez CEO YouTube Susan Wojcicki podczas konferencji Google.
Każdy inteligentny telewizor, który uruchamia aplikację YouTube lub uzyskuje do niej dostęp za pośrednictwem Chromecasta Google, wkrótce będzie mógł cieszyć się pełnym obrazem 360º. Sposobem na jego zwiedzanie będzie użycie pilota.
– Dla Google ważne jest, aby wideo 360º zaistniało w domowym zaciszu salonu, zanim pojawi się w nim technologia VR – mówi Aleksandra Lągawa, PR Manager 365 agencja. – To duży krok w kierunku bardziej interaktywnego i pełnego oglądania telewizji – dodaje