Dobiega końca III edycja programu Solve for Tomorrow. Laureaci zostaną wyłonieni podczas finałowych prezentacji projektów na Demo Day. O miejsce na podium lub wyróżnienie zawalczy 12 finałowych drużyn. Jednak już teraz można oddawać głosy na nasze ulubione zespoły na stronie programu. Drużyna z największą liczbą głosów otrzyma „Nagrodę Publiczności”.
Solve for Tomorrow to jedyny w swoim rodzaju program, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami XXI wieku. Zespoły młodzieży, składające się z uczniów ze szkół ponadpodstawowych, przez kilka miesięcy pracowały nad nieszablonowymi rozwiązaniami i aplikacjami z obszarów: zdrowia, bezpieczeństwa, klimatu i integracji. Do etapu finałowego dostało się 12 zespołów z całej Polski. To właśnie oni czekają teraz na głosy kolegów i koleżanek ze szkoły, nauczycieli i nauczycielek, znajomych, sąsiadów oraz lokalnych społeczności. Zespół z największą liczbą głosów już 16 kwietnia, podczas gali finałowej, otrzyma „Nagrodę Publiczności”.
O nagrodę starają się następujące zespoły:
Z województwa śląskiego:
Technikum TEB Edukacja w Tychach – projekt „Nie tylko w czterech ścianach” – aplikacja, która umożliwi anonimowe informowanie odpowiednich służb o przemocy i zagrożeniach bezpieczeństwa;
Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku w Katowicach – projekt „Tech4all” – platforma zachęcająca wszystkich do wyboru ścieżek edukacyjnych oferowanych przez szkoły techniczne, zawierająca materiały dla rówieśników, rodziców i nauczycieli informująca o ofercie szkół technicznych, a także z treściami na temat hejtu.
Liceum Ogólnokształcące im. prof. Mariana Zembali w Krzepicach – projekt „ECOfreak” – aplikacja wspierająca segregację śmieci.
Z województwa łódzkiego:
III Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Trybunalskim – projekt „Safe Bus Stop” – rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo i dostępność przystanków komunikacji publicznej.
Z województwa mazowieckiego:
Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Pruszkowie – projekt „AidAssist” – aplikacja z bazą informacji oraz interaktywnym przewodnikiem, jak udzielać pierwszej pomocy;
Liceum Ogólnokształcące DobraTu im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie – projekt „Elektrośmieciary” – kampania w social mediach angażująca młodzież w zbiórkę elektrośmieci.
Z województwa kujawsko-pomorskiego:
VI Liceum Ogólnokształcące im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy – projekt „MealMagic” – zastosowanie AI w tworzeniu indywidualnych planów żywieniowych z uwagi na wiek, tryb życia i daty przydatności do spożycia produktów w lodówce.
Z województwa podkarpackiego:
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu – projekt „Incloosy” – aplikacja nawigacyjna dla osób niepełnosprawnych ruchowo, która tworzy spersonalizowane trasy oraz informuje o dostępności miejsc publicznych.
Z województwa wielkopolskiego:
Technikum nr 2 – Zespół Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim – projekt „Akademic” – platforma i aplikacja ułatwiająca skuteczne dopasowanie osób poszukujących mieszkania lub współlokatora;
Liceum Ogólnokształcące im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie – projekt „EcoHouse” – gra mobilna, której celem jest wspieranie dobrych nawyków prośrodowiskowych w codziennej rutynie.
Z województwa pomorskiego:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Gdyni – projekt „ Kolory różnorodności” – platforma i kampania wspierająca integrację osób neuroróżnorodnych w społeczeństwie;
XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni – projekt „ParaGone” – aplikacja zastępująca zbyt dużą ilość drukowanych paragonów w sklepach w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Na zespoły można głosować na stronie: https://solvefortomorrow.pl/glosowanie-3/ do 14 kwietnia do godz. 23.59.
Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministra Edukacji i Nauki, Ministra Cyfryzacji, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Nauki Kopernik oraz UNEP/GRID-Warszawa. Partnerem programu jest Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.