Orange zaprasza do głosowania na najlepsze raporty zrównoważonego rozwoju. Jak co roku, internauci mogą wybrać najlepszy ich zdaniem raport z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Wybrać można spośród 55 raportów, wśród których jest 48 raportów firm, 5 z organizacji pozarządowych, a 2 z uczelni i administracji. Wśród nich po raz kolejny znalazł się też Raport Zintegrowany Orange Polska.
Od CSR do zrównoważonego rozwoju
Jak widać nie tylko biznes stara się pokazać, w jaki sposób zarządza swoim wpływem na otoczenie. Nie mówimy już o odpowiedzialności społecznej biznesu, ale o odpowiedzialności społecznej organizacji. Jest to też zgodne z definicją ze standardu ISO 26 000 – CSR to „Odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań (produkty, serwis, procesy) na społeczeństwo i środowisko”. Mówimy więc o odpowiedzialności instytucji państwowych, rządów czy organizacji społecznych, o wszystkich aspektach ich funkcjonowania – produktach serwisach, procesach i o samach decyzjach, które też mogą mieć pozytywny czy negatywny wpływ na otoczenie. Konkurs zmienił swoją nazwę. Wcześniej mówiliśmy o raportach społecznych – dziś szerzej o raportach zrównoważonego rozwoju. To dobre rozwiązanie, aby poprzez nową narrację zwrócić uwagę na to, że dziś raport społeczny to już nie opis zaangażowania społecznego, ale kompleksowy obraz wpływu danej organizacji na otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne. To integracja trzech obszarów – ekonomicznego, społecznego i środowiskowego.
Jak czytać Raport
Raporty to bardzo kompleksowy opis organizacji. To nie tylko podsumowanie działalności za dany rok, ale też pokazanie szerszego podejścia firmy do zarządzania, jej strategii i wpływu na otoczenie. To powinna być relacja rzetelna i wiarygodna, czytelna zarówno dla analityków giełdowych i inwestorów, instytucji państwowych, jak również dla partnerów biznesowych czy społecznych. Każdy powinien znaleźć tu informacje interesujące dla siebie. Dlatego w raporcie mówi się zarówno językiem liczb i wskaźników, jak również poprzez obraz i opowieść. W tym roku dużo miejsca poświęcamy pandemii, która zmieniła wiele w życiu ludzi i organizacji. Pokazujemy, jak nasze organizacje zdały ten egzamin wobec pracowników, klientów i całego otoczenia społecznego. Sprawdźcie, jak sytuacja wygląda w podmiotach, na których raporty chcecie zagłosować.
Jak głosować
Głosować można do 20 września poprzez formularz dostępny na stronie raportyzr.pl. W formularzu należy wskazać 3 publikacje, na które chcemy oddać głos. Następnie trzeba wpisać swój adres e-mail, który jest niezbędny do weryfikacji oddanego głosu.
Konkurs
Równolegle z głosowaniem internautów toczą się obrady eksperckiego jury, które przyzna nagrody w kategoriach – raport zintegrowany, raport zrównoważonego rozwoju, debiut, nagrody Giełdy Papierów Wartościowych oraz Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej. Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju to inicjatywa mająca na celu upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, skierowana do firm i organizacji publikujących raporty ze swojej aktywności w tych obszarach. Pierwsza edycja konkursu miała miejsce w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte. Zapraszamy do głosowania.