Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmy Q&A Research i Thomas/Ferrous, ustalono, że wielu amerykańskich konsumentów stara się wykorzystywać swoje urządzenia mobilne, przy dokonywaniu zakupów i usług. Badania przeprowadzone na próbie 424 dorosłych wskazały, że 43% z nich posiada takie urządzenia. W tej grupie, blisko 47% osób zamówiło produkty lub usługi, wykorzystując w tym celu smartfona.
W odniesieniu do zakupów świątecznych w 2010 roku, prawie jednak trzecia badanych respondentów, zadeklarowała chęć dokonania zakupów poprzez aplikację mobilną lub mobilną stronę internetową. Co ciekawe, zdecydowanie bardziej chętni, na tego rodzaju zakupy, są przedstawiciele męskiej grupy użytkowników smartfonów.
Jeśli chodzi o powody nabywania towarów poprzez usługi mobilnego internetu, 69% badanych wskazało na możliwość wykonania takiej operacji z dowolnego miejsca. 43% uznało to za wygodniejszą i prostszą formę zakupów, niż przy użyciu komputera. 40% tłumaczyło to brakiem dostępu do komputera.
Wśród osób, które nie zdecydowały się na taką formę zakupów, 77% uznało je za trudniejsze niż przy użyciu komputera. 34% nie wierzy w bezpieczeństwo realizowania transakcji tą drogą, zaś 19% nie chce zakłócać swojego planu transferu danych.