Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie – już 70% użytkowników sieci kupowało online. Polscy internauci korzystają z globalnego rynku – aż 38% kupowało poprzez sieć zagranicą, a 11% robi to regularnie – potwierdzają wyniki Diagnozy Społecznej 2013, której parterem jest UPC Polska. Popularność zakupów online rośnie dynamicznie: jeszcze w 2005 roku zakupy w Internecie zrobiło 35% internautów, a obecnie zakupy w sieci deklaruje 70% użytkowników sieci.
Wśród korzystających z Internetu 30% regularnie robi zakupy produktów i usług w Internecie.
Globalny rynek coraz bliższy Polakom
Tegoroczna edycja Diagnozy Społecznej, największego panelowego badania pokazującego warunki i jakość życia Polaków, po raz pierwszy uwzględnia dane dotyczące zakupów zagranicą. Pokazują one, że aż 38% kupowało online poza Polską, a ponad 11% regularnie korzysta z globalnego rynku produktów i usług. Wg. danych z badania w ciągu jednego tygodnia około 11% użytkowników Internetu kupuje produkty i usługi zagranicą.
Globalny rynek, z którego szybko uczą się korzystać polscy internauci, stawia więc nowe wyzwania przed lokalnymi firmami, które muszą konkurować w skali międzynarodowej.