Według sondażu przeprowadzonego przez Bitdefender użytkownicy PC są prawie cztery razy bardziej zirytowani powolnym działaniem swoich maszyn niż wirusami. Badania na ponad 1000 zaawansowanych użytkowników komputerów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wykazały, że ponad połowa respondentów uważa, iż spadek wydajności jest najbardziej denerwującym problemem, podczas gdy tylko 13,4% wskazała na złośliwe oprogramowanie. Awarie aplikacji i problemy sprzętowe także sprawiły, że większość
ludzi czuje rozczarowanie w stosunku do swoich maszyn.
AOL, Facebook, Google, LinkedIn, Microsoft, Twitter, Apple i Yahoo stworzyły sojusz prosząc rząd USA o zreformowanie praktyk nadzoru ze względu na prywatność użytkowników po ujawieniu informacji o gromadzeniu na szeroką skalę danych dotyczących osób prywatnych.
Sojusz, znany, jako Reforma Nadzoru Rządu, ma również rozliczać agencje wywiadowcze, dbać o przejrzystość wymagań rządowych wobec informacji użytkownika oraz określać spójne i przejrzyste ramy prawne, aby na całym świecie chroniono prywatność i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników.
– Niżej podpisane firmy uważają, że to jest czas dla światowych rządów, aby zająć się praktykami i przepisami regulującymi nadzór rządowy osób i dostępu do ich danych – na stronie internetowej grupy napisano – Dodatkowo, rządy powinny ograniczyć nadzór do konkretnych, znanych użytkowników dla celów zgodnych z prawem i nie powinny podejmować się masowego gromadzenia danych o połaczeniach internetowych.
W liście otwartym do prezydenta USA, firmy mówią, że stworzyły tę inicjatywę, w wyniku licznych ujawnień dotyczących tajnej działalności szpiegowskiej NSA, które wyciekły przez byłego pracownika Edwarda Snowdena.
– Raporty na temat inwigilacji rządu wykazały, że istnieje realna potrzeba większego ujawniania i nowych limitów odnośnie zbieranych przez rządy informacji – mówi dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg – Rząd USA powinien skorzystać z okazji, aby wprowadzić tę reformę i zrobić to dobrze.
Firmy planują odbudować swój wizerunek w oczach konsumentów, ponieważ – ludzie nie będą korzystać z technologii, której nie ufają – mówi Brad Smith, radca prawny i wiceprezes, prawny i korporacyjny w firmie Microsoft.