Kampania „Ograniczenia i limity nie interesują mnie” wprowadzająca markę nju mobile na rynek została doceniona w 15. polskiej edycji prestiżowego konkursu Effie Awards, zdobywając nagrodę w kategorii „Launch”. Nagrodę odebrały wspólnie Orange Polska, agencja Ogilvy&Mather oraz dom mediowy MEC. Wczorajsza nagroda jest kolejną na koncie nju mobile. W listopadzie ubiegłego roku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB przyznał marce Mixx Award w kategorii „Wprowadzenie nowego produktu na rynek”.
Wręczając nagrodę Paweł Kastory, prezes zarządu DDB Warszawa powiedział: – Nie chcieli pójść w ślady poprzedników, z których żaden nie odegrał jeszcze poważnej roli na rynku. Nie mają własnych punktów sprzedaży. Bardzo szybko jednak uzyskali 77% wspomaganej świadomości marki, przekroczyli znacząco plany sprzedaży i zrobili to efektywniej niż najagresywniejszy konkurent.
– Wyzwaniem było wprowadzenie nowej marki, na niezwykle zatłoczonym rynku. Dysponując wielokrotnie niższym budżetem komunikacyjnym niż konkurenci, musieliśmy szybko zbudować świadomość nowej marki. Kluczem do sukcesu była wyróżnialność. Kreatywność to najkrótsza, ale jednocześnie najtrudniejsza droga do efektywnej komunikacji. Najkrótsza, bo bardzo kreatywny pomysł oznacza lepsze wyróżnienie z tłumu. A jeśli coś się lepiej wyróżnia, to szybciej zapada w świadomość, przy mniejszych nakładach na media. Najtrudniejsza, bo niełatwo jest stworzyć coś naprawdę oryginalnego, co jednocześnie nie będzie przekombinowane. A skutecznie kreatywna komunikacja musi być jednocześnie angażująca i przekonująca – powiedział Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.
Effie Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, zainicjowany w 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. W Polsce prowadzi go Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a nasz kraj jest jednym z 40 na świecie, gdzie jest organizowany konkurs. Polska edycja konkursu Effie Awards odbyła się po raz piętnasty. Tegoroczne jury nominowało do nagród 77 kampanii.