sobota, 23 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Zmiany w prawie telekomunikacyjnym

    Zobacz również

    Za przesłanie spamu kara do 100 tys. zł, rygor natychmiastowej wykonalności nakładanych przez regulatora na operatorów kar – takie nowości przewidują zmiany w prawie telekomunikacyjnym – informuje Gazeta Prawna.

    - Reklama -

    Ministerstwo Infrastruktury przygotowało dwa projekty nowelizacji prawa telekomunikacyjnego. Pierwszy projekt dotyczy wdrożenia unijnych przepisów dotyczących archiwizowania danych o usługach telekomunikacyjnych, m.in. na użytek służb specjalnych.

    Drugi projekt nowelizacji zawiera m.in. propozycje wprowadzenia nowych prokonsumenckich regulacji, które mają zagwarantować lepszą ochronę klientów telekomów. W nowelizacji wprowadzono definicję usług o podwyższonej opłacie oraz określono jak przedsiębiorca telekomunikacyjny ma informować klienta, że korzysta z takiej usługi. Informacja w przypadku usługi głosowej ma pojawić się na 5 sekund przed rozpoczęciem naliczania opłaty. W przypadku SMS, MMS oraz usług internetowych klient musi wyrazić na nią zgodę.

    Zdefiniowano, co to jest spam, czyli
    informacja niezamówiona i określono, że przesyłanie spamu jest
    czynem nieuczciwej konkurencji. Projekt proponuje, by ciężar
    udowodnienia, że klient wyraził zgodę na otrzymywanie
    informacji, spoczywał na wysyłającym
    . Za przesyłanie spamu lub
    czerpanie z niego korzyści prezes UKE będzie mógł nakładać kary
    w wysokości od 100 zł do 100 tys. zł.

    Prezes UKE będzie mógł ustalać maksymalną cenę
    za przenoszenie numerów na podstawie wyników badań opinii
    publicznej. To UKE będzie też prowadził centralną bazę danych
    przeniesionych numerów (dziś danymi wymieniają się
    operatorzy).

    W projekcie zapisano, że jeśli klient nie
    płaci rachunków, to przedsiębiorca wyznaczony do świadczenia
    usługi powszechnej (jest nim TP) w pierwszej kolejności może mu
    zablokować płatne połączenia wychodzące, a dopiero w przypadku
    uporczywego łamania regulaminu i warunków umowy wyłączyć
    telefon
    .

    Projekt zaostrza też zasady kar za przerwy w
    świadczeniu usług. Kara – w wysokości 1/15 średniej z trzech
    ostatnich rachunków – przysługiwać będzie, gdy przerwa wyniesie
    więcej niż 4 godziny.

    ŹródłoGazeta Prawna
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO Find X8 Pro debiutuje w Europie, a wraz z nim ColorOS 15

    OPPO oficjalnie zaprezentowało najnowsze modele z flagowej serii Find – OPPO Find X8 oraz OPPO Find X8 Pro. Model...