Na październikowej konferencji przed pierwszym meczem sezonu NBA w Houston firma ZTE, najszybciej rozwijający się dostawca smartfonów w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła swoje pierwsze partnerstwo korporacyjne z Houston Rockets, jedną z najpopularniejszych drużyn amerykańskiej ligi koszykarskiej. Tym samym telefony ZTE stały się oficjalnymi smartfonami drużyny na sezon 2013 – 2014. To pierwsze tego rodzaju posunięcie ZTE, mimo że firma funkcjonuje na rynku USA już od 15 lat.
W ramach partnerstwa przedsiębiorstwo będzie promować się w kluczowych wydarzeniach z udziałem drużyny, w szczególności poprzez relacje telewizyjne i informacje zamieszczane w Internecie.
Zarówno drużyna Rockets, jak i firma ZTE mają w tym roku do zaprezentowania bardzo silne składy. ZTE wprowadza właśnie na rynek dwa nowe smartfony ZTE Grand S i ZTE Nubia 5. Houston Rockets natomiast ogłosiła długo oczekiwany nowy team, w którym znaleźli się m.in. James Harden, Dwight Howard, Jeremy Lin i Chandler Parsons. Co więcej, obie firmy intensywnie rozwijają się globalnie. ZTE dostarcza swoje technologie do ponad 500 operatorów usług telekomunikacyjnych w ponad 160 krajach na całym świecie. Rockets z kolei dociera do 325 mln ludzi na świecie za pośrednictwem 30 różnych sieci przekazu.
– Houston Rockets jest idealnym partnerem dla ZTE w USA. Obie marki mogą pochwalić się silną pozycją na rynku globalnym i są zdolne wzbudzić zainteresowanie fanów sportu i technologii w całym kraju. Houston i Stany Zjednoczone stanowią kluczowy rynek dla naszych produktów. Bazując na naszym 15-letnim doświadczeniu na tym terenie, chcemy rozwijać się i docierać z naszymi technologiami do jeszcze większej ilości operatorów i konsumentów – powiedział Lixin Cheng, prezes ZTE USA.
Houston jest ważnym ośrodkiem dla ZTE w USA. To tam mieści się jeden z największych rynków usług bezprzewodowych w kraju. Obszar ten jest ważny także przez wzgląd na współpracę z obecnymi tam operatorami, takimi jak AT&T, Aio Wireless, T-Mobile, MetroPCS, Boost Mobile, Virgin Mobile, US Cellular, Cricket Wireless czy Tracfone.
– Cieszymy się, że możemy powitać firmę ZTE w rodzinie Houston Rockets. Wspólnie dążymy do stworzenia między naszymi markami partnerstwa, które wykracza poza zwykły sponsoring, i które, dzięki naszym połączonym wysiłkom, przyciągnie fanów lokalnie i globalnie – powiedział prezes „Rockets’ów” Tad Brown.
Zgodnie z warunkami umowy, ZTE otrzyma status sponsora korporacyjnego, uzyskując prawa marketingowe „Rockets’ów” do zamieszczenia widocznego w TV logo marki, jak również możliwość zaprezentowania nowych produktów firmy na imprezie otwierającej sezon NBA. W niedalekiej przyszłości ZTE ma zamiar prowadzić promocję firmy, rozdając kibicom prezenty pod postacią firmowych gadżetów oraz prowadząc sprofilowane kioski w hali drużyny Toyota Center w trakcie meczów. ZTE będzie także głównym sponsorem Houston Rockets podczas nadchodzącego Blacktop Battle oraz będzie brać udział w lokalnym programie Season of Giving.