Zumi, lokalizator internetowy Onetu, wprowadzi 1 marca swoją wersję Zumilajt do wszystkich operatorów komórkowych działających na polskim rynku – pisze Gazeta Prawna.
Będzie to pierwsza masowo dostępna oferta lokalizatora w telefonie komórkowym na polskim rynku. Na razie z Zumilajt, który należy do największego portalu na polskim rynku internetowym Onet.pl, korzystać mogą tylko użytkownicy sieci Play. Usługa będzie nadal bezpłatna (poza kosztami połączenia internetowego), a Onet może wspomóc wprowadzenie nowego produktu kampanią reklamową.
Onet liczy, że usługa znacznie poszerzy krąg odbiorców Zumi, poprawiając wyniki serwisu, potrzebne do przyciągania reklamodawców. Tylko w Play z usługi korzysta kilkadziesiąt tysięcy osób tygodniowo.
W lokalizatorze znaleźć można obecnie ponad milion firm. Głównie z branży medycznej, motoryzacyjnej, nieruchomości i budownictwa. Sama obecność nic nie kosztuje, Zumi zarabia natomiast na podstawowych funkcjach: możliwości umieszczenia większej liczby danych, zdjęć, lepszego pozycjonowania linków itp. Z rozszerzonej oferty korzysta obecnie ponad 1 tys. firm. Onet zapowiadał osiągnięcie rentowności Zumi w dwa lata po starcie.
Zumi planuje wprowadzenie map w technice trójwymiarowej, a także udostępnienie firmom większej liczby narzędzi prezentacji swoich ofert. Na przykład możliwość wyróżnienia oferty grafikami, a nawet zdjęciami czy filmami reklamowymi, które będzie można obejrzeć podczas wyszukiwania.