Cyberprzestępcy nie śpią, dlatego bank Credit Agricole wprowadził dodatkowe zabezpieczenie kont swoich klientów. Włącz weryfikację behawioralną w CA24 eBank lub CA24 Mobile i zwiększ swoje bezpieczeństwo.
Co to jest weryfikacja behawioralna
Weryfikacja behawioralna jest dodatkową i bezpłatną formą ochrony przed internetowymi oszustami i złodziejami. Pozwala szybciej wykryć i powstrzymać potencjalne cyberprzestępstwo. Jest to możliwe dzięki stworzeniu cyfrowego profilu klienta. Bank automatycznie analizuje sposób, w jaki klient korzysta ze swojego konta i porusza się po bankowości elektronicznej – zarówno w serwisie CA24 eBank, jak i aplikacji CA24 Mobile.
– System analizuje, w jaki sposób klient korzysta z klawiatury, porusza myszą komputerową czy przewija ekran – mówi Romuald Ożga, dyrektor Biura Zapobiegania Oszustwom Bankowym. – Jeśli wykryjemy zachowanie, które nie pasuje do cyfrowego profilu klienta, zablokujemy dostęp do jego konta i ochronimy w ten sposób pieniądze przed kradzieżą.
Weryfikacja behawioralna – tylko dla chętnych
Weryfikacja behawioralna działa w tle i jest niezauważalna dla użytkownika. Nie wpływa na wydajność systemu i w żaden sposób nie spowalnia funkcjonowania bankowości internetowej czy mobilnej. Po jej uruchomieniu klient nie odczuje żadnej różnicy.
Weryfikację behawioralną można włączyć w aplikacji banku CA24 Mobile lub serwisie CA24 eBank. Aby z niej korzystać, klient musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych behawioralnych. Zgodę można w dowolnym momencie wycofać. Niezależnie, w którym kanale klient włączy weryfikację behawioralną, będzie ona działać w całej bankowości elektronicznej Credit Agricole.
– Weryfikacja behawioralna w naszych serwisach znacznie zmniejsza ryzyko przejęcia konta przez nieuprawnionego użytkownika. Dla klientów oznacza to większe bezpieczeństwo, a dla nas – większe zaufanie klientów – przekonuje Romuald Ożga.